کتاب

نشست بزرگداشت پروفسور هایدماری کخ برگزار می گردد

به مناسبت گرامیداشت یاد پروفسور کخ، نشستی تحت عنوان هایدماری کُخ و تاریخ نگاری ایران باستان برگزار می گردد.

6 اردیبهشت 1401

روزشمار: 14 آبان؛ تأسیس سازمان یونسکو

یونسکو یکی از مهم ترین کارگزاری های تخصصی سازمان ملل است که در چهارم نوامبر 1945 میلادی تأسیس شد و تقریبا کلیه کشورهای سازمان ملل متحد در آن عضویت دارند.

27 فروردین 1401

استراحتگاه راننده های تاکسی در لندن

از سال 1875 میلادی در خیابان های لندن کلبه های کوچک و سبزی وجود دارند که برای راننده های تاکسی غذای گرم و استراحتگاه فراهم نموده اند. امروزه این استراحتگاه ها به یکی از جاذبه های گردشگری لندن تبدیل شده اند.

21 بهمن 1400

دغدغه های اجتماعی را در به عطر سبز زیتون بخوانید

کتاب به عطر سبز زیتون اثر جمعی از نویسندگان در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

13 آذر 1400

کرونا زنجیره تبادلات فرهنگی را قطع کرد، برنامه دانشگاه برای آشنایی دانشجویان با علائق فرهنگی

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف گفت: شیوع کرونا و فاصله گرفتن دانشجویان از فعالیت های فرهنگی دانشگاه، سبب شد ما به برگزاری هفته فرهنگ 1400 اقدام کنیم.

4 آذر 1400

متأسفانه تاریخ موسیقی ما عموماً فاقد آهنگساز بوده است

زنده یاد پروفسور هرمز فرهت، آهنگساز و اتنوموزیکولوژِ ایرانی، بیست وپنجمین روز مردادماه در 93سالگی درگذشت. در جوانی در ایران ویولن آموخت و پس از آن به آمریکا رفت و متمرکز بر موسیقی بین المللی کلاسیک، تا مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تحصیل کرد. در دوره دکتری...

22 آبان 1400

چه خبر از مفتون امینی؟

مفتون امینی می گوید دوست دارد منتخبی از 22 کتابش تهیه کند، اما در 95 سالگی کم حوصله شده و می ترسد کاری را آغاز کند و به انتها نرساند.

14 آبان 1400

طناز طباطبایی چه شوهری نمی خواهد ! ، خودش فاش کرد

خبرنگاران : شرایط بسیار جالب طناز طباطبایی بازیگر زن محبوب سینما برای ازدواج و انتخاب همسر آینده اش را ببینید.

11 آبان 1400

خاتمه داوری مرحله نخست جشنواره خط خطی

به گزارش خبرنگاران ، پس از انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره طنز خط خطی در فروردین ماه سال جاری تعداد 623 داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان تعداد 101 اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند.

22 مهر 1400

سه بَرخوانی را هزاران بار خواهید خواند

سه برخوانی یکی دیگر از شاهکارهای نویسندگی بهرام بیضایی است. این کتاب حاوی سه برخوانی اژدهاک، آرش و کارنامه بندار بیدخش است و نخستین بار در انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در زمستان 1376 چاپ شده است.

18 مهر 1400

بی تاثیر بودن مدت زمان فعالیت ناشر در اعطای کاغذ به ناشران

نعمتی گفت: ارتباطی میان مدت زمان فعالیت ناشر با اعطای کاغذ به او وجود ندارد.

3 شهریور 1400

خبرنگاران فراخوان پنجمین جایزه کتاب سال ایلام منتشر شد

ایلام- خبرنگاران - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: فراخوان پنجمین دوره آیین جایزه کتاب سال استان به عنوان شروع تقویم اجرایی این آیین اعلام و منتشر شد.

26 خرداد 1400

ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد

به گزارش خبرنگاران ، کتاب ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد نوشته سمیه صوفیان با تصویرگری حمید خلوتی از سوی انتشارات هوش ناب برای گروه سنی 8 سال به بالا منتشر شده است.

7 خرداد 1400

خبرنگاران عرضه کتاب دوسالانه مجسمه سازی با محتوای پژوهشی

تهران- خبرنگاران- مسئول پژوهش شورای دبیران هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران، گفت: پروژه کیوریتوریال دنبال پاسخ پرسش هایی می رود که برای دنیای هنر مهم است، این کار مستلزم مطالعه و پژوهش است.

17 بهمن 1399

سرپیچی ایده اصلی است، سفر به انتهای تخطی!

خبرنگاران کامران برادران: سرپیچی مفهومی است که بارها درباره اش نوشته و به آن پرداخته اند. در هر شرایط، ایستادن در برابر چارچوب ها و فراتر رفتن از آن مطرح شده و بسیاری از نظریه پردازان در آثارشان ایده مقاومت و ایستادگی در برابر سازوکارهای موجود را آنالیز...

3 بهمن 1399

معرفی نامزدهای بخش مستندنگاری سیزدهمین جایزه جلال آل احمد

به گزارش خبرنگاران ، اسامی کتاب های راه یافته به مرحله نهایی بخش مستندنگاری سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به ترتیب حروف الفبا به توضیح زیر است:

7 دی 1399

معرفی پارک شطرنج تهران

اگر ساکن تهران هستید و یا اینکه در یک مسافرت موقت راهی تهران شده اید و می خواهید اوقات فراغت خود را در یک فضای مطلوب سپری کنید، پارک شطرنج تهران می تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد. این پارک با فضای سبز مناسب، مکانی دنج برای گذراندن اوقاتی توام با آرامش...

19 آذر 1399

تعبیر خواب لال شدن

دیدن لال شدن در خواب به گفته ابن سیرین نشانه ضعف، فساد و تباهی در ایمان و دینداری است. با تعبیر خواب لال شدن همراه مجله اینترنتی خبرنگاران باشید

6 آذر 1399

میراث مخرب ترامپ؛دنیایی آشفته

استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد در مقاله ای به بررسی دستاوردهای ترامپ برای امریکا می پردازد و نتیجه می گیرد شخصیت و سیاست های دونالد ترامپ عمیقا به امریکا آسیب رسانده است.

7 آبان 1399

آرکائیسم و کهن گرایی در اشعار علی اکبری جایی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، بشیر علوی، نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی بوشهری به تازگی نقدی را بر چهار اثر حسین علی اکبری هره دشت، شاعر و استاد دانشگاه - که در بهار سال جاری منتشر شده اند - نوشته است و اشعار این شاعر را مورد کند و کاو قرار داده...

23 مهر 1399
تعداد: (42)