دغدغه های اجتماعی را در به عطر سبز زیتون بخوانید

به گزارش اسپند دود کن، کتاب به عطر سبز زیتون اثر جمعی از نویسندگان در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

دغدغه های اجتماعی را در به عطر سبز زیتون بخوانید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی اسپند دود کن، کتاب به عطر سبز زیتون اثر جمعی از نویسندگان در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. نویسندگان کتاب فاطمه آراسته، سمانه انصاریون، سارا باروتیان، مهین پایمزد، فاطمه پهلوانی، ندا جعفری، زهرا حکیمی فر، صبور خسروی، علیرضا دشتی، الهه شهبازی، لیلی طهرانی، فریبا فیضی، سید حمزه موسوی و زهرا یعقوبی هستند.

بیشتر بخوانید

نویسندگان کتاب به واسطه سن کمشان و حساسیت زیادی که در زمینه کسب ظرایف و نابهنجاری های اجتماعی داشتند، توانستند دریچه ای تازه در مضمون پردازی برای خلق داستان کوتاه باز نمایند. ماحصل این مسئله را می توان در این مجموعه داستان کوتاه مشاهده کرد.

در کتاب به عطر سبز زیتون با زبانی ساده و صمیمی روبرو می شویم. زبانی که کوشش نمی کند، مخاطبش را سر بدواند بلکه بدون حاشیه و مستقیم سر اصل ماجرا می رود. به عبارت دیگر این تجربه جمعی کوششی برای خلق داستان هایی است که دغدغه اصلی آن ها موضوع داستان و انتقال محتوا به وسیله این نوع ادبی است. با این همه باید به این مسئله هم توجه کرد که سادگی زیاد در زبان روایت و پاکیزه نویسی داستان ها در زمره هنر ها و تخصص هایی است که صاحبان آثار بی شک برای کسب آن مرارت و سختی های زیادی را از سرگذراندند.

نویسندگان کتاب و داستان هایش از حیث شخصیت پردازی، ساختن موقعیت و تیپ های اجتماعی در داستان هر چند تجربی، بسیار پخته عمل نموده اند. تمامی داستان های آن با توجه به همین مسئله نمایش دهنده کوششی در خور ستایش از خالقان آن ها برای خلق موقعیتی ناب در عین حال تامل برانگیز است و وجه ممیزه ای نسبت به روزمرگی های رایج دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دغدغه های اجتماعی را در به عطر سبز زیتون بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه های اجتماعی را در به عطر سبز زیتون بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید