ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد

به گزارش اسپند دود کن ، کتاب ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد نوشته سمیه صوفیان با تصویرگری حمید خلوتی از سوی انتشارات هوش ناب برای گروه سنی 8 سال به بالا منتشر شده است.

ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد

همه بچه ها و حتی بزرگتر ها انیمیشن یا همان کارتون را دوست دارند و بعضی از آن ها را چند بار دیده اند. یک بُز بازیگوش و کنجکاو در کتاب ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد به ما می گوید که یک فیلم انیمیشن چگونه به وجود می آید؟ شخصیت های انیمیشن چطور حرکت می نمایند و حرف می زنند؟ اولین انیمیشن ها چگونه ساخته شدند؟ و ...

این کتاب با توضیح معنای واژه انیمیشن و دیگر مترادف هایش آغاز می گردد و با ارائه مختصات جغرافیایی زادگاه بز راوی داستان، که همان شهر سوخته باشد ادامه پیدا می نماید، سپس به دیگر نقوش باستانی ایرانی که نقش بز دارند اشاره می گردد.

بچه ها در این کتاب به مرور با منطقه سیستان و خواستگاه نقوش متحرک ایرانی آشنا می شوند.

نویسنده در این کتاب داستان سفال گری را به اختراع چرخ سفال گری می کشاند و از آرزوی بزی سخن می گوید که دوست داشته پرواز کند. بزِ بازیگوش داستان، یک روز تصمیم می گیرد تا پنج ژشت گوناگون بگیرد تا بچه ها او را بر روی ظرف سفالی نقاشی نمایند. این همان پنج حالت بز در حال پَرِش بر روی سفال شهر سوخته است. در بخش های پایانی کتاب، نیز به روش های ساخت امروزی انیمیشن اشاره می گردد.

همچنین در این کتاب به زبان ساده در کادر هایی طوسی رنگ ریشه شناسی واژگان به مخاطب معرفی شده است.

سمیه صوفیان دانش آموخته رشته بازسازی و احیای بنا های تاریخی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

واحد کودک و نوجوان انتشارات هوش ناب (کتاب های راه راه)، کتاب ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد را در 84 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 63 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای انیمیشن به روایت بزی که پرواز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید