مقالات گردشگری

فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد؟

هر ایرانی به طور میانه، 300 هزارتومان از درآمد ماهانه خود را صرف خرید اینترنتی می کند. به گزارش مرکز تجارت الکترونیک ایران، سهم خرید اینترنتی در کشور، سالانه با رشدی 100 درصدی روبرو است.

27 اردیبهشت 1401

10 کشور کوچک دنیا

کوچک ترین کشورهای دنیابا خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی کنیم به لیست ده کشور کوچک دنیا از لحاظ مساحت؛ بعضی از دنج ترین کشورها، جزایر و جاهای روی زمین که با اینکه بسیار کوچک هستند نام کشور را یدک می کشند.

22 اردیبهشت 1401

تور مجازی لاپلند؛ سرزمین افسانه های زمستانی

لاپلند سرزمینی شگفت انگیز و سرشار از چشم انداز ها بی بدیل زمستانی است. در این مطلب از طریق تور مجازی به این منطقه در فنلاند سفر خواهیم کرد.

17 اردیبهشت 1401

صدور مجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تربت حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از صدورمجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی اطلاع داد.

11 اردیبهشت 1401

تور مجازی سینکو تره ؛ ساحل نفس گیر سرزمین چکمه

در این مطلب، در قالب تور مجازی سراغ منطقه ساحلی سینکو تره می رویم که با جفرافیای روستایی خاص و آب وهوای مناسبش، سالانه جهانگرد های فراوانی را جذب می نماید.

5 اردیبهشت 1401

در کدام رستوران های دبی غذای ملل بخوریم؟

دبی هم اکنون خانه ملیت های مختلف با غذاهای لذیذشان است و به همین علت علاوه بر غذاهای محلی دبی می توان در رستوران های متعدد گوشه وکنار شهر، تجربه متفاوتی از غذاهای ملل به دست آورد.

2 اردیبهشت 1401

افزایش ورود گردشگران جمهوری آذربایجان به ایران

رکورد سفر جهانگردان جمهوری آذربایجان به ایران با سفر بیش از یک میلیون و 68 هزار جهانگرد جمهوری آذربایجان در 9 ماه سال جاری شکسته شد.

1 اردیبهشت 1401

اقدامات لازم جهت درخواست ویزای شنگن، 17 نکته مهم

شاید نام ویزای شنگن به گوشتان خورده باشد و حتی شاید خودتان هم به فکر اخذ ویزای شنگن باشید.

26 فروردین 1401

صدور ویزای گردشگری کره شمالی برای روس ها آسان شد

فرایند صدور ویزاهای گردشگری برای شهفرایندان روسی که قصد سفر به کره شمالی را دارند، تسهیل شد.

25 فروردین 1401

قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان ورودی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی 2021

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان درگاه ورودی و نخستین بخش از 9 بلوک غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی 2021 اطلاع داد.

21 فروردین 1401

نقص فنی در پرواز دیروز شیراز، در هواپیما باز شد

به گزارش خبرنگاران، امروز دومین روزی است که دو سانحه هوایی در فاصله دو روز در ایران اتفاق افتاده که دلیل هر دو سانحه نقص فنی اعلام شده است.

18 فروردین 1401

اهدای کوه به فنلاند در صدمین سالگرد استقلال کشور

در صدمین سالگرد استقلال کشور فنلاند، دولت نروژ تصمیم گرفته هدیه ای تاریخی به این کشور بدهد. همراه خبرنگاران باشید تا ماجرای این جا به جایی کوه را بخوانید.

15 اسفند 1400

بهترین شهرهای دنیا برای علاقه مندان به هنر

اگر از علاقه مندان به هنر هستید مطمئنا از سفر به شهرهایی که گالری های هنری و موزه های فراوانی دارند لذت می برید. در ادامه با بهترین شهرهای هنری دنیا آشنا می شوید.

14 اسفند 1400

گفتگوی امیرعبداللهیان و لاوروف در آستانه سفر رئیسی به روسیه

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از سفر قریب الوقوع ابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران به روسیه بیان کرد، همه ترتیبات لازم برای انجام این سفر صورت پذیرفته است.

6 اسفند 1400

جلسه کارگروه سوم مذاکرات وین برگزار گردید

جلسه کارگروه سوم (ترتیبات اجرایی) با حضور کارشناسان ایران و گروه 1+4 در هتل کوبورگ وین برگزار گردید.

5 اسفند 1400

سئول از شلیک پرتابه کره شمالی اطلاع داد

مقام های نظامی کره جنوبی و ژاپن با اعلام خبر شلیک شدن پرتابه ای شبیه موشک بالستیک به وسیله کره شمالی، گفتند این پرتابه حدود 500 کیلومتر پرواز نموده است.

4 اسفند 1400

20 جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت اول)

شبکه های اجتماعی و نقش آن ها در معرفی دیدنی های دنیا پررنگ و قابل توجه است. در این مقاله به معرفی 20 جاذبه گردشگری فوق العاده که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می گردد، می پردازیم.

30 بهمن 1400

طرح رتبه بندی رستوران ها با سِرو غذاهای محلی برگزار می گردد

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با معرفی غذاها، پیش غذاها، دسرها و دمنوش های محلی شمال ایران، از 30 تیر تا 1 مردادماه در بام سبز رامسر برگزار می گردد.

29 بهمن 1400

استراحتگاه راننده های تاکسی در لندن

از سال 1875 میلادی در خیابان های لندن کلبه های کوچک و سبزی وجود دارند که برای راننده های تاکسی غذای گرم و استراحتگاه فراهم نموده اند. امروزه این استراحتگاه ها به یکی از جاذبه های گردشگری لندن تبدیل شده اند.

21 بهمن 1400

المپیک 2016 و چالش های گردشگری آن

حدود 4 ماه تا المپیک 2016 در شهر ریو دو ژانیرو به جای مانده است. اما این در حالی است که همچنان تنها نیمی از بلیط های این رویداد فروخته شده اند. همراه خبرنگاران باشید.

8 بهمن 1400
تعداد: (139)