20 جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت اول)

به گزارش اسپند دود کن، شبکه های اجتماعی و نقش آن ها در معرفی دیدنی های دنیا پررنگ و قابل توجه است. در این مقاله به معرفی 20 جاذبه گردشگری فوق العاده که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می گردد، می پردازیم.

20 جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت اول)

قطعا پیشرفت تکنولوژی در کنار تمام مزایایی که دارد، بدون ایراد و ضرر نیست. اما با فرهنگ سازی و کمی دقت در مدیریت زمان و نوع زندگی، می توان تاثیرات منفی این پدیده شگفت انگیز بشر را تا حد قابل قبولی کاهش داد. اینستاگرام خود دنیایی است در دل دنیایی بزرگ تر که همگان آن را به دنیای مجازی می شناسیم. در هر ثانیه 748 عکس در اینستاگرام ارسال می گردد.

شبکه اجتماعی که روش و سبک بسیاری از مسافرت های مردم سراسر دنیا را تغییر داده است. چه مسافران از این شبکه برای تحقیق و آنالیز مقاصدشان پیش از سفر استفاده نمایند، چه حتی کوچک ترین زمان ها و ثانیه هایی که در سفر به سر می برند را با اینستاگرام سروکله زده و تصاویری از خود و مکانی که در آن هستند را به اشتراک بگذارند، باعث شده است که این شبکه بزرگ اجتماعی به یکی از قدرتمندترین ابزار در زرادخانه مسافرت مدرن تبدیل گردد.

البته تمامی مقاصد گردشگری در دنیای اینستاگرام به طور یکسان به وسیله مردم یا کاربران به اشتراک گذاشته نمی گردد. مثلا افرادی که به دیزنی (Disney)، سفر می نمایند، در شبکه اجتماعی غوغا و طوفانی دیوانه نماینده به پا می نمایند. طبق اطلاعات و آماری که از آپارتمان های سیتی بیس (Citybase)، به دست آمده است، 4 جاذبه از بین 20 جاذبه به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام، از دیزنی است. این به گونه ای است که درمجموع بیش از 22 میلیون بار عکس های این 4 جاذبه دیزینی، در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

20. واتیکان سیتی در رم؛ ایتالیا

واتیکان سیتی (Vatican City)، یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در سراسر دنیا است. کشوری با تاریخ و سرگذشتی اعجاب انگیز که جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران آن را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می نمایند. کوچک ترین کشور دنیا که خود درون مرکز کشوری دیگر جای گرفته است از ویژگی های منحصربه فرد و بی نظیر این سرزمین است.

واتیکان در رم، مرکز ایتالیا واقع شده است و به نام سریر مقدس نیز شناخته می گردد. واتیکان سیتی مملو از بناهای تاریخی ارزشمند است و تنها کشوری است در دنیا که به طور کامل در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. کلیسای سن پیترو، میدان سن پیترو، اتاق های رافائل، کلیسای سیستین، کالری عکس Pinacoteca، موزه های واتیکان، کلیسای کوچک نیکولینا، موزه ملی اتروسکان و موزه مصری از جمله مشهورترین جاذبه های تاریخی این کشور کوچک محسوب می گردد.

19. تاور بریج در لندن؛ انگلستان

تاور بریج (Tower Bridge)، نماد شهر لندن، یکی از جاذبه های گردشگری در بریتانیا است که روی رودخانه تایمز (Thames)، ساخته شده است. شباهت این پل به برج لندن، سبب نامگذاری آن به تاور بریج شده است. جالب است بدانید که ساختار این برج محبوب و زیبا، ترکیبی از پل معلق و پل متحرک است و سبک گوتیک در ساخت برج های آن به کار رفته است. بعلاوه می توان هنگام ایستادن یا عبور از پل، شهر لندن را مشاهده کرد. این برج در 30 ژوئن سال 1984 میلادی به دست شاهزاده ولز، افتتاح شد و امروز یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در لندن محسوب می گردد.

18. دیزنی لند پاریس؛ فرانسه

دیزنی لند (Disneyland)، یکی از محبوب ترین تفریحگاه و شهربازی هایی است که نه تنها بچه ها، بلکه بزرگسالان را نیز مجذوب و شیفته خود نموده است. این مجموعه تماشای و هیجان انگیز برای نخستین بار در آمریکا و در سال 1955 بازگشایی شد و بازتماشامایندگان بسیاری تا به امروز از آن تماشا نموده اند. نمونه های دیگری از این پارک بازی در نقاط مختلفی از دنیا همانند پاریس در فرانسه نیز ساخته شده است. دیزنی لند پاریس را می توان از کهن ترین دیزنی لند هایی نامید که دقیقا کپی شده از دیزنی لند آمریکا ساخته شده است. شهر مارن در حومه شرقی پاریس، میزبان این پارک تفریحی مشهور است که زمین گلف، مدرسه فوتبال بچه ها، هفت هتل، زمین تنیس، استدیو، استخر، رستوران و فروشگاه های مخصوص فروش محصولات والت دیزنی از جمله بخش هایی است که در این مرکز تفریحی وجود دارد.

17. کلیسای نتردام در پاریس؛ فرانسه

کلیسای نتردام (Notre Dame de)، یکی از زیباترین آثار تاریخی در کشور فرانسه است که در شهر پاریس واقع شده است. معماری و طراحی این عمارت تاریخی شاهکار معماری فرانسه محسوب شده و در همان نگاه نخست، توجه گردشگران را به خود جلب می سازد. سالانه بیش از 13 میلیون نفر از این کلیسا که در جزیره سیته و در میانه رودخانه سن مرکز پاریس واقع شده است، بازدید می نمایند.

16. هاید پارک در لندن؛ انگلستان

هاید پارک (Hyde Park)، یکی از بزرگ ترین فضاهای باز در لندن مرکز انگلستان است که از مکان های گردشگری این شهر به شمار می رود. در این پارک، مکان های مختلفی از جمله دریاچه سرپنتین (Serpentine) اسپیکر کرنر (Speakers Corner) خانه اپسلی (Apsley) و یک موزه وجود دارد. دریاچه سرئنتین در قرن 18 میلادی احداث شده و از آن به عنوان مکانی برای شنا و قایقرانی استفاده می گردد. سخنرانی نیز در اسپیکر کرنر که به گوشه سخنرانان نیز معروفیت دارد انجام می گردد که معمولا انجمن های سنتی جهت گفت و گوی آزاد در این بخش از پارک تشکیل می گردد. خانه اپسلی نیز در گذشته محل سکونت اولین دوک ولینگتون (Wellington)، بوده است که وی پس از پیروزی خود در واترلو آن را خریداری نموده است. در موزه نیز می توان مجموعه باشکوه و ارزنده ولینگتون از نقاشی های مختلف را ارائه می دهد. بعلاوه هدایایی که از سوی پادشاهان و امپراتوران اروپایی به ولینگتون پیشکش شده است نیز برای نمایش قرار داده شده است.

15. برج خلیفه در دبی؛ امارات متحده عربی

برج خلیفه دبی (Burj Khalifa)، با ارتفاعی برابر با 828 متر عنوان بلندترین ساختمان در دنیا را تا به امروز به خود اختصاص داده است. این برج در دبی و در امارات متحده عربی ساخته شده و رکورد بیشترین تعداد طبقات را نیز کسب نموده است. طراحان و سازندگان این سازه زیبا آن را با الهام از معماری اسلامی و شبیه به گلی به نام هیمنو کالیز ( Hymenocallis)، ساخته اند. هتل، دفاتر اداری، واحدهای مسکونی، بلندترین مسجد دنیا و سکوی بازدید بخش هایی از این آسمان خراش است. برج دبی، نام نخستین این بنای باشکوه بوده است که در روز افتتاح آن به افتخار حاکم امارات به نام برج خلیفه تغییر یافت.

14. پل بروکلین در نیویورک؛ آمریکا

پل بورکلین (Brooklyn Bridge)، سازه ای معلق در شهر نیویورک در کشور آمریکا که منطقه بروکلین و منهتن را به یکدیگر متصل می سازد. فرایند ساخت پل قدیمی از سال 1870 میلادی و به مدت 13 سال به طول انجامید و انتها با 27 کشته که از فعالان در ساخت آن بودند، به انتها رسید. دهانه اصلی پل 3 کیلومتر و 486 متر طول دارد و به طور کل این پل معلق دارای طولی نزدیک به 2 کیلومتر و عرضی بالغ بر 26 متر است که روی رودخانه شرق احداث شده است.

وجود دو برج به ارتفاع 84 متر در مرکز پل، مرکز اتصال کابل های بسیاری است که این پل را از سقوط و ریزش مصون می دارد. از نکات جالب در خصوص این پل طراح اصلی آن است که در حین ساخت پل بر اثر تصادف معلول شد و به مدت 13 سال با استفاده از علایم مورس، مهندسین و کارگران را جهت اتمام پروژه ساخت پل هدایت کرد.

13. ساختمان امپایر استیت در نیویورک؛ آمریکا

امپایر استیت (Empire State Building)، یکی از آسمان خراش های شهر نیویورک در کشور آمریکا است که در محله منهتن این کلان شهر واقع شده است. این برج دارای 102 طبقه تجاری است که با حضور در سکوی طبقه 86 آن می توان نمایی 360 درجه و زیبا از منظره شهر نیویورک را مشاهده کرد. البته مسئولان برج با تعبیه دوربین های دوچشمی بسیار قوی در این سکو، امکان تماشای منظره و نمای شهر را از فاصله نزدیک تر برای بازتماشامایندگان فراهم نموده اند.

12. پل گلدن گیت در کالیفرنیا؛ آمریکا

گلدن گیت (Golden Gate Bridge)، یکی از پل های معلق در شهر سانفرانسیسکو در استان کالیفرنیا واقع در کشور آمریکا است که نماد این شهر تلقی شده و به عنوان یکی از شاهکارهای دنیا محسوب می گردد. این پل که یکی از ایدئال ترین مکان ها برای عکاسی است، با صرف هزینه ای بیش از 35 میلیون دلار در سال 1973 افتتاح شد. اما آنچه که بیش از هر نکته دیگری با شنیدن نام این پل در فکر گردشگران و مردم سراسر دنیا تداعی می گردد، آمار خودکشی روی آن است که در رتبه نخست دنیا قرار گرفته است؛ به گونه ای که هر دو هفته یک بار یک نفر خود را از این پل به پایین پرتاب می نماید. این پل سانفرانسیسکو را به بخش شمالی استان کالیفرنیا متصل می نماید.

11. دیزنی لند در توکیو؛ ژاپن

دیزنی لند توکیو (Tokyo Disney)، یکی از زیباترین دیزنی لندها در سراسر دنیا است که هر ساله میزبان جشن های متعددی است. در این جشن ها شخصیت های دیزنی لند به صورت عروسک یا با چراغ های تزئینی برای عموم نمایش داده می شوند. این دیزنی لند ژاپنی در حین بزرگ تر بودن نسبت به همتای آمریکایی خود، هزینه کمتری را برای مشتریان و بازتماشامایندگان در پی دارد. مغازه های متعدد و رستوران های مختلف در این دیزنی لند وجود دارد که مردم پس از سیاحت در این مکان تفریحی می توانند از آن ها استفاده نمایند.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "20 جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید