قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان ورودی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی 2021

به گزارش اسپند دود کن، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان درگاه ورودی و نخستین بخش از 9 بلوک غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی 2021 اطلاع داد.

قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان ورودی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی 2021

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست مجازی معاونان گردشگری استان ها که با هدف هماهنگی نهایی برنامه ها و جایگیری در ساختار کلی اکسپو دبی 2021 برگزار گردید، با اشاره به پاویون ایران در این نمایشگاه به متراژ 2,000 متر در 9 بلوک مجزا، از قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان درگاه ورودی غرفه ایران ایران اطلاع داد. وی با تاکید بر هماهنگی و مدیریت برنامه ها طبق شعار واحد نمایشگاه اکسپو با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده، اضافه نمود:

ادارات کل استانی شرکت نماینده در اکسپو دبی 2021 در کوشش باشند تا با ارائه برنامه های باکیفیت و تمرکز بر اطمینان بخشی و متقاعدسازی، ضمن ایجاد امکان معرفی شایسته ایران، زمینه ورود گردشگران به کشور را در آینده ای نزدیک فراهم آورند.

تیموری با اشاره به حضور 198 کشور دنیا در این نمایشگاه، به لزوم معرفی منظره روشن آینده کشورها علاوه بر توانمندی ها و ظرفیت های کنونی اشاره نمود و اذعان داشت:

طبق برنامه ریزی انجام شده بهره مندی از فناوری اطلاعات در قالب اپلیکیشن ها، واقعیت اضافه نموده و مبتنی بر استارت آپ های این حوزه منتهی به ارائه محتوای نو به روش های نوین خواهد شد تا ظرفیت های گردشگری کشور در بلوک گردشگری ایران به عنوان بخش نخست از غرفه ایران عرضه گردد.

معاون گردشگری نمایشگاه اکسپو دبی را فرصتی طلایی برای عرضه ظرفیت های تمام دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها و به طور کل فعالان گردشگری کشور دانست و بر لزوم به کارگیری سه زیرمجموعه فرصت، تحرک و پایداری در برنامه های استانی و بخش های تابع وزارت خانه تاکید نمود. وی بعلاوه یادآور شد:

محور فرصت با ایجاد ظرفیت برای آینده ای بهتر، شامل حوزه های آموزشی، اشتغال، صنایع و سرمایه گذاری مناسب تر، محور تحرک با شناسایی بخش های تحرک پذیر و در نهایت محور پایداری با نمایش مفهوم زندگی در تعادل روی سیاره زمین، زیر شاخه نوآوری و شیوه های حفاظت از زیست بوم ها، مدیریت منابع و طراحی محیط ها و سیستم های مالی برای کاهش تغییرات اقلیمی و ایجاد مزایای پایدار به نوعی هرکدام در ساختار پاویون گردشگری ایران لحاظ خواهد شد.

ولی تیموری بلوک های گوناگون پاویون ایران را محلی برای اجرای نمایش ها، موسیقی، فیلم و پرفورمنس دانست که از آن برای اجرای برنامه های متنوع استان ها، جشنواره ها و شرکت های بخش خصوصی و هتل ها استفاده خواهد شد. وی درخصوص خدمات فناوری اطلاعات در بلوک گردشگری نیز گفت:

هر بازدیدنماینده ای که وارد پاویون گردشگری می گردد، بلافاصله با یک اپلیکیشن پیامی به او مبنی بر خوشامدگویی ارسال می گردد و اعلام می نماید برای اطلاعات بیشتر می تواند نرم افزاری را که لینکش فرستاده شده آپلود کند و در صورت انجام آن وارد فضای مجازی پاویون گردشگری قرار گیرد. در واقع این نرم افزار بستر مناسبی به شمار می آید که برای معرفی پلت فرم های الکترونیکی فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته می گردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به طراحی اتاق B To B در حاشیه بلوک گردشگری ایران برای ارتباط دو سویه فعالان گردشگری بخش خصوصی و مشتریان، توضیح داد:

در اختیار گرفتن هفت روزنه چشمی از 16 مورد موجود در غرفه ایران به عنوان شهرفرهنگ به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد تا با نگاه کردن در آن بتوانند بخشی از میراث فرهنگی هر استان را به صورت محتوای تصویری مشاهده نمایند.

ولی تیموری با اشاره به آماده سازی برنامه ها به صورت عکس، تصویر، صدا و فضاهای مجازی برای بازدیدنمایندگان، از امکان حضور نمایندگان استانی برای ارائه توضیحات شفاهی اطلاع داد و گفت:

استان ها، منطقه ها آزاد و شرکت نمایندگان در اکسپو 2020 باید محتواهایی در 90 ثانیه برای هر چشمی فراوری و آماده نمایند که به صورت لوپ تکرار و اجرا گردد.

معاون گردشگری با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای ایجاد دیوار برندها با استفاده از فناوری واقعیت اضافه نمود (AR)، اظهار داشت:

این دیوار، در حقیقت معرف مجموعه هایی از برندهایی است که برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام نموده و تمایل دارند اطلاعات مربوط به فعالیت ها و کوشش های خود را به بازدیدنمایندگان اکسپو ارائه دهند.

تیموری بعلاوه به برگزاری دو جشنواره استارت آپ های گردشگری و جشنواره هتل ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران به عنوان دو رویداد مهم در حاشیه بلوک گردشگری ایران اشاره نمود و گفت:

در این دو رویداد در صورت تمایل بخش های علاقه مند و فعال خصوصی در دو بخش استارت آپ های گردشگری و تاسیسات تخصصی مرتبط می توانند با تمرکز بر پتانسیل های کارآفرینی ظرفیت ها و توانمندی های خود را عرضه و امکان ارتباط با سایر بخش های مشابه را بیابند.

شایان ذکر است که وبینار هماهنگی برنامه ها و جایگیری در ساختار کلی اکسپو دبی 2021 با حضور مدیران کل و معاونان گردشگری استان های کشور که با حضور شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و دنیاگردی به عنوان مجری این نمایشگاه برگزار گردید. بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بخش نخست بلوک شماره یک، محل ورود و گرفتن ویزای مجازی کشور ایران و بعلاوه بخشی است که اطلاعات مربوط به پاویون ایران از جمله نقشه، برنامه ها و غیره ارائه می گردد و سپس بلوک پاویون گردشگری کشور در متراژ 57 مترمربع واقع شده است که در واقع اولین بلوک و محل ورود به سایر پاویون ها به شمار می آید و بازدیدنمایندگان به منظور مشاهده سایر بخش های غرفه ایران باید از بلوک گردشگری وارد شوند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان ورودی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان ورودی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید