صدور مجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تربت حیدریه

به گزارش اسپند دود کن، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از صدورمجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی اطلاع داد.

صدور مجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تربت حیدریه

علی محمدی گفت: مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تربت حیدریه به همت گروهی از جوانان و علاقه مندان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی تشکیل شده و با نام حافظان یادگار های کهن به فعالیت خواهد پرداخت.

او گفت: این سمن در حوزه های مستندسازی، برگزاری جشن ها و مراسم مرتبط با پیگیری حفاظت و ساماندهی جاذبه های تاریخی و گردشگری، انجام پژوهش و شناسایی مواریث معنوی و ... می تواند فعالیت داشته باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد در رسیدن به توسعه پایدار منطقه ثایر زیادی دارد و این موسسه به عنوان بازوی توانمند حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می تواند نقش تسهیل کننده و بهبود دهنده را ایفا نماید

او گفت: تربت حیدریه دارای 350 اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد 55 اثر در لیست آثار ملی ثبت شده است، هم چنین تربت حیدریه به عنوان قطب زعفران و ابریشم کشور و داراربودن سایر ظرفیت های کشاورزی از جمله آلو، پسته، سیب زمینی، قابلیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران کشاورزی را دارد.

اسپند دود کن خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدور مجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز فعالیت نخستین مؤسسه مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید