بلا هایی که نخوردن آب کافی بر سرتان می آورد

به گزارش اسپند دود کن، دریافت روزانه آب کافی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام و جلوگیری از کم آبی بدن لازم است.

بلا هایی که نخوردن آب کافی بر سرتان می آورد

به گزارش به نقل از العالم، علاقه نداشتن به نوشیدن آب به مقدار مورد احتیاج بدن، یک بحران محسوب می گردد که آسیب های جبران ناپذیری در پی دارد. در این گزارش بعضی از این آسیب ها اشاره می نماید.

اضافه وزن

ممکن است غیرمنتظره به نظر برسد، اما نادیده گرفتن آب می تواند باعث احتباس موقت و افزایش وزن گردد. وقتی آب کافی نمی نوشید، بدن شما هر قطره را نگه می دارد تا از کم آبی شدید جلوگیری کند.

انرژی کم

عدم نوشیدن آب باعث بی حالی و خواب آلودگی می گردد. شما باید طی روز با مصرف مقدار زیادی، هیدراته بمانید. اگر این اتفاق نیفتد، به کم آبی مبتلا می شوید و سطح انرژی شما کاهش خواهد یافت.

از دست دادن تمرکز

تمرکز یکی از اجزای ضروری زندگی است، زیرا توانایی ها و عملکرد های مغز تا حد زیادی به 80 درصد آب بستگی دارد، حتی کم آبی بدن توانایی های آن را مختل می نماید، یک مطالعه در مجله تغذیه نشان داد که نوشیدن آب می تواند به از دست دادن تمرکز و افزایش توجه جلوگیری کند.

افزایش خطر سکته مغزی

کم آبی بدن نه تنها می تواند باعث سکته مغزی گردد، بلکه بر اساس یک مطالعه بر اختلالات قلبی عروقی هم تأثیر می گذارد.

تغییر خلق و خو

دو مطالعه از دانشگاه کنتیکت بر روی مردان و زنان نشان می دهد که هنگام ترک مصرف آب احساس ترس می کنید. کسانی که دچار کم آبی هستند، تحت تأثیر تغییرات خلقی و خستگی قرار می گیرند.

احساس گرسنگی

بسیار متداول است که گرسنگی با کم آبی بدن مرتبط کنید. برترین کار نوشیدن مقداری آب است. آب بنوشید و 20 دقیقه منتظر بمانید تا میان وعده ای را که منتظر آن بودید، میل کنید.

سردرد

عدم نوشیدن مقدار لازم آب روزانه باعث سردرد می گردد.

شرایط بد پوست

آب به پوست شما یاری می نماید و هنگامی که به مقدار کافی آب مصرف نمی کنید، کلاژن آغاز به ترک خوردن و اتصال به یکدیگر می نماید و خطوط و چین و چروک های ظریف را بیشتر نمایان می نماید.

ما به آب متکی هستیم تا ما را به مقدار کافی هیدراته نگه دارد، بنابراین هنگامی که آن را نادیده می گیرید، انتظار داشته باشید دهان، پوست و هر چیز دیگری خشک تر از حالت عادی باشد.

سختی در هنگام ورزش

بدن شما نمی تواند بدون آب کافی کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل کند و طبق گفته انجمن فیزیولوژی، کم آبی بدن می تواند شما را در حین ورزش دچار مشکل کند و مایعات ناکافی در بدن هم مانع تجزیه چربی ها می گردد.

دشواری در قضای حاجت

اگر کم به مقدار کافی مصرف نکنید، ممکن است برای رفتن به دستشویی دچار مشکل شوید، زیرا در این حالت روده عظیم شما تا پنج لیتر آب را در روز جذب و رفتن به دستشویی را آسان تر می نماید و در غیر این صورت مشکلاتی بوجود می آید.

ضعف در عملکرد کلیه ها

بدون مصرف آب کافی دچار کم آبی شدید می شوید و این می تواند باعث، نارسایی کلیه یا سنگ کلیه گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بلا هایی که نخوردن آب کافی بر سرتان می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلا هایی که نخوردن آب کافی بر سرتان می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید