موسیقی

کله پوک ها وارد خانه هنرمندان ایران شدند

اجراخوانی کله پوک ها طی دو شب در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

10 اردیبهشت 1401

روزشمار: 14 آبان؛ تأسیس سازمان یونسکو

یونسکو یکی از مهم ترین کارگزاری های تخصصی سازمان ملل است که در چهارم نوامبر 1945 میلادی تأسیس شد و تقریبا کلیه کشورهای سازمان ملل متحد در آن عضویت دارند.

27 فروردین 1401

قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان ورودی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی 2021

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از قرارگیری بلوک گردشگری به عنوان درگاه ورودی و نخستین بخش از 9 بلوک غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی 2021 اطلاع داد.

21 فروردین 1401

میزان و شکل نمونه اولیه آیپاد شما را شگفت زده خواهد نمود

گروه نرم افزاری Panic، تصویری از طرح اولیه آیپاد را به مناسبت بیستمین سالگرد ساخت این محصول منتشر نموده است. مخترع آیپاد، تونی فادل با انتشار پستی در توییتر تأیید کرد که این نمونه اولیه که حتی برای زمان خودش بسیار بزرگ و شگفت آور است، برای جلوگیری از لو...

1 آذر 1400

متأسفانه تاریخ موسیقی ما عموماً فاقد آهنگساز بوده است

زنده یاد پروفسور هرمز فرهت، آهنگساز و اتنوموزیکولوژِ ایرانی، بیست وپنجمین روز مردادماه در 93سالگی درگذشت. در جوانی در ایران ویولن آموخت و پس از آن به آمریکا رفت و متمرکز بر موسیقی بین المللی کلاسیک، تا مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تحصیل کرد. در دوره دکتری...

22 آبان 1400

روش های کاهش جای پای کربن که همه ی ما باید قسم بخوریم از آنها پیروی کنیم

آمریکا دومین رتبه را در انتشار گازهای کربن دی اکسید دارد. سهم اخیر آن در انتشار کل کربن دی اکسید 11ر18 درصد است که بعد از چین با سهم 33ر23 درصد گاز کربن دی اکسید، در دومین رتبه واقع شده است.

4 آبان 1400

طراحی دکوراسیون لوکس فروشگاه کفش سایر مقالات

فروشگاه ها ازمکان هایی هستندکه بیشترین رفت و آمد را دارند.امروزه فروشگاه های مختلفی ممکن است به چشممان بخورد ، ولی آنکه از نظر دکوراسیون لوکس ما را برای لحظه ای متوقف کند مهم است.طراحی ، نقش به سزائی در جذب مخاطب دارد.ما در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی...

31 مرداد 1400

پیام تسلیت انجمن کارگردانان سینما در پی درگذشت علی مرادخانی

تهران (پانا) - انجمن کارگردانان سینمای ایران طی پیامی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

10 تیر 1400

20 برنامه کاربردی اندروید تی وی

در سال های اخیر بیشتر تلویزیون ها هوشمند شده اند و تعدادی از آن ها دارای اندروید تی وی هستند. شما می توانید روی تلویزیون هوشمند یا تلویزیون اندرویدی خود به بهترین برنامه ها دسترسی داشته باشید و ما در این مطلب 20 برنامه کاربردی اندروید تی وی را معرفی می...

30 دی 1399

با تعدادی از مشهورترین رستوران های گیلانی تهران آشنا شویم

در این روزگار پرمشغله و ترافیک سنگین گاهی سفر به خطه سرسبز شمال کاری می شود سخت. اگر در پایتخت شلوغ ایران زندگی می کنید و هوس میرزا قاسمی و باقلا قاتق را کرده اید، می توانید با رفتن به مشهورترین رستوران های گیلانی تهران، بدون سفر و اتلاف وقت و هزینه طعم...

18 دی 1399

همکاری افتخاری پرستویی و پارسایی در اجرای یک موسیقی نمایش

موسیقی نمایش عاشورایی علمدار در سوگ و رثای سردار آب و ادب حضرت ابوالفضل (ع) با اهداف خیرخواهانه و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای دهه سوم محرم به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت اجرا می گردد.

1 آبان 1399

فیلم تکه های یک زن؛ تمجید اسکورسیزی از یک درام دردناک

فیلم سینمایی تکه های یک زن (Pieces of a Woman) جدیدترین اثر کورنل موندروتسو کارگردان اهل مجارستان از جمله آثاری است که در روزهای اخیر در جشنواره بین المللی فیلم ونیز 2020 روی پرده رفته است.

30 مهر 1399

تجارت و سودجویی به پایتخت 6 ضربه وارد کرد ، سریال برای جذاب شدن به ورطه قبح شکنی افتاد

یک منتقد سینمایی گفت: در وقت بازگشت بهبود، با اینکه می شد روی مسائل عاطفی مانور داده گردد، داستان طوری طراحی شده که همه علیه او شوریده می شوند.

4 خرداد 1399

جشن هالووین کجا برویم؟

هتل ها و رستوران ها با انتخاب تم و فضاسازی مناسب مانند غذاهای به شکل وحشتناک تزیین شده، کیک ها و دسرهای کدو تنبل، در جذب مهمانان با یکدیگر رقابت می نمایند و در این بین بچه ها بهترین شکلات ها را می خورند.

3 فروردین 1399

ابن عالِمه؛ طبیب هنردوست دمشقی

نجم الدین ابوالعباس احمد بن ابوالفضل اسعد بن حلوان (593-652ق) مشهور به ابن عالمه و ابن منفاخ، پزشک دمشقی است.

3 اسفند 1398