میزان و شکل نمونه اولیه آیپاد شما را شگفت زده خواهد نمود

به گزارش اسپند دود کن، گروه نرم افزاری Panic، تصویری از طرح اولیه آیپاد را به مناسبت بیستمین سالگرد ساخت این محصول منتشر نموده است. مخترع آیپاد، تونی فادل با انتشار پستی در توییتر تأیید کرد که این نمونه اولیه که حتی برای زمان خودش بسیار بزرگ و شگفت آور است، برای جلوگیری از لو رفتن طرح واقعی آیپاد قبل از عرضه رسمی آن طراحی شده است.

میزان و شکل نمونه اولیه آیپاد شما را شگفت زده خواهد نمود

غول فناوری آمریکایی در 23 اکتبر سال 2001 اولین آیپاد را به جهان معرفی کرد. آن روز استیو جابز روی صحن تالار اپل تاون در شهر کوپرتینو ایستاد و دستگاهی را به جهان معرفی کرد که در جیب جا می شد، اما می توانست تمامی مجموعه موسیقی یک نفر را در خود ذخیره کند. این گجت زرد رنگ آجری شکل قدیمی که تاریخ 3 سپتامبر 2001 برای آن ثبت شده تقریبا دو ماه قبل از تاریخ عرضه آیپاد اصلی در 23 اکتبر 2001 طراحی و ساخته شده است.

این نمونه اولیه چندین برابر بزرگ تر از آیپادی است که ما می شناسیم. این آیپاد یک دکمه اسکرول در گوشه بالایی سمت چپ و یک صفحه نمایش کوچک در سمت راست دارد. سایر دکمه های جهت یابی در قسمت کناری دستگاه قرار گرفته اند. اپل در آن دوران تصمیم گرفته بود که با طراحی ظاهری عجیب، اسرار ساخت این دستگاه را چه در داخل و چه در بیرون از دید رسانه ها پنهان نگه دارد. البته ما در گذشته نمونه های اولیه دیگری را از اپل دیده بودیم، اما هیچ چیز به مقدار این یکی مسخره به نظر نمی رسد.

جالب است بدانید به زودی یک نمونه اولیه از VideoPad 2 که هرگز روانه بازار نشده بود هم قرار است در ماه نوامبر به حراج گذاشته گردد. با این حال، نمونه اولیه آیپادی که در این مطلب می بینید قطعا در نوع خود بی نظیر است؛ زیرا این طراحی، گواهی بر تعهد اپل برای حفظ طرح اولین آیپاد است در سال 2001 به بازار عرضه شد. شرکت اپل نخستین نسل آیپاد را با این عبارت تبلیغ کرد: 1000 آهنگ در جیب شما. دستگاه مستطیل شکلی که یک حافظه 1.8 اینچی به ظرفیت 5GB داشت و می توانست هزار آهنگ را در خود جای دهد.

اولین آیپادی که به دست مردم رسید یک صفحه LCD سیاه و سفید داشت. نسل اول آیپاد برای نخستین بار ویل (wheel) کلیک دار را وارد جهانی دستگاه های دیجیتالی کرد. یک قطعه دندانه دار کوچک که با چرخاندنش زیر انگشت، نشانگر در صفحه آیپاد بالا یا پایین می رفت و آهنگ عوض می شد. ویل قبلا هم در دستگاه هایی مانند رادیو وجود داشت اما در آیپاد برای نخستین بار توانایی کلیک کردن پیدا کرد. به این ترتیب دیگر لازم نبود پس از بردن نشانگر روی آهنگ یا منوی انتخابی انگشت خود را روی دکمه دیگری ببریم و با فشردن همان ویل می توانستیم آهنگ یا منو را اجرا کنیم. افزون بر این، ویل آیپاد مانند همه بخش های محصولات اپل نسبت به نمونه های مشابه کارآمدتر بود.

این قطعه که نوعی رابط کاربری چرخان به شمار میرود، چالاک تر و دقیق تر از ویل های دیگر بود. کاربران با استفاده از آن لیست های طولانی آهنگ را به سرعت بالا و پایین می کردند. به یاری ویل می شد آهنگ را پخش کرد، متوقف کرد، برگرداند یا جلو برد و این خود یکی از ویژگی های مجذوب کننده آیپاد بود. باتری اولین آیپاد 10 ساعت دوام داشت و پس از آن احتیاج به شارژ مجدد بود. قیمت این دستگاه در آن موقع 399 دلار مشخص شده بود. پس از عرضه نخستین نسل از آیپاد و موفقیت چشمگیر آن در بازار، با گذشت سال ها سری های نو آیپاد یکی پس از دیگری به وسیله اپل رونمایی شد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "میزان و شکل نمونه اولیه آیپاد شما را شگفت زده خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان و شکل نمونه اولیه آیپاد شما را شگفت زده خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید