نشست بزرگداشت پروفسور هایدماری کخ برگزار می گردد

به گزارش اسپند دود کن، به مناسبت گرامیداشت یاد پروفسور کخ، نشستی تحت عنوان هایدماری کُخ و تاریخ نگاری ایران باستان برگزار می گردد.

نشست بزرگداشت پروفسور هایدماری کخ برگزار می گردد

به گزارش اسپند دود کن، هایدماری کُخ(Heidemarie Koch)، ایران شناس مشهور آلمانی و یکی از پنج دانشمندی بود که در زمینه تاریخ عیلام قدیم تحقیقات گسترده ای انجام داده و از علایق خاص او، هنر اسلامی و به ویژه معماری و هنر سرامیک بود و بیشتر باستان شناس ایرانی، وی را از جمله سردمداران مطالعه های تحلیلی روی گل نوشته های بایگانی بارو تخت جمشید می دانند. پروفسور هایدماری کُخ که در ایران بیشتر با کتاب از زبان داریوش شناخته می گردد، اوایل بهمن ماه سال جاری درگذشت.

نشست هایدماری کُخ و تاریخ نگاری ایران باستان به همت اتحادیه انجمن های علمی-دانشجویی تاریخ و انجمن علمی دانشجویی تاریخ دانشگاه شهید بهشتی، با همکاری ایکوم ایران(ICOM) و گروه کارزارنامه روز شنبه 30 بهمن 1400 از ساعت 20 به صورت مجازی برگزار می گردد.

دکتر کوروش محمدخانی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع توضیح زندگانی و حضور هایدماری کخ در ایران؛ دکتر علی موسوی، باستان شناس و پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا با موضوع هایدماری کخ و پژوهش های ایران باستان در آلمان؛ دکتر محمدتقی عطائی، دانشجوی دکترای باستان شناسی دانشگاه مونیخ آلمان با موضوع هایدماری کخ و جای نام های هخامنشی در کرمان و دکتر کامیار عبدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع هایدماری کخ و پژوهش های عیلام باستان در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

این نشست به صورت زنده به وسیله صفحه اینستاگرام انجمن علمی دانشجویان تاریخ دانشگاه شهید بهشتی به نشانی https://instagram.com/sbu-history پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نشست بزرگداشت پروفسور هایدماری کخ برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست بزرگداشت پروفسور هایدماری کخ برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید