لوکاشنکو در جمع پناهجویان

به گزارش اسپند دود کن، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در مرز با لهستان مهاجران را تشویق کرد به سمت مرز بروند و خود را به لهستان برسانند.

لوکاشنکو در جمع پناهجویان

به گزارش اسپند دود کن، رئیس جمهور بلاروس که در جمع مهاجران حاضر شده بود در اظهاراتی بار دیگر تاکید نمود که کشورش نقشی در بحران مهاجرت پیش آمده نداشته است و این اتحادیه اروپا بوده که عمداً باعث پدید آمدن این بحران انسانی شده است.

هزاران مهاجر در مرز شرقی اتحادیه اروپا هفته هاست که گرفتار مانده اند و اجازه ورود به خاک اتحادیه را پیدا نمی نمایند.

لوکاشنکو در نخستین حضور عمومی خود بعد از شروع بحران در یک انبار در نزدیکی مرز بلاروس و لهستان با پناهجویان ملاقات کرد و خطاب به آن ها گفت: شما آزادید که به سمت غرب بروید یا به خانه بازگردید. اگر می خواهید به سمت غرب بروید، ما مانع شما نمی شویم، شما را خفه نمی کنیم، شما را کتک نمی زنیم. این به خود شما بستگی دارد که چه بکنید، بروید و به راه خود ادامه دهید.

وی اضافه کرد: ما تحت هیچ شرایطی دستان شما را نمی بندیم که به زور شما را راهی هواپیما کنیم و به خانه بفرستیم. این تصمیمی است که خود شما باید بگیرید. ما همراه شما برای رویاهایتان کوشش می کنیم.

هفته گذشته بلاروس بسیاری از کمپ های پناهجویان در مرز را جمع آوری کرد. بعد از آن بود که بسیاری امیدوار شدند که این بحران به سرانجام برسد، اما لهستان از همان ابتدا هشدار داده بود که بلاروس تغییر تاکتیک داده و نباید به سرانجام این بحران امیدوار شد.

مقام های کمیسیون اتحادیه اروپا می گویند تحریم های تازه ای را علیه مقام های ارشد بلاروس و بعلاوه شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی که در بحران پناهجویان اخیر با بلاروس همکاری نموده اند، وضع می نماید.

منبع: فرارو

به "لوکاشنکو در جمع پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو در جمع پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید