باقری: پنجشنبه مذاکرات را ادامه می دهیم

به گزارش اسپند دود کن، تهران (پانا) - معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از ملاقات با مقامات روسی در مسکو گفت ایران با پیشنهادهای مفید و سازنده ای وارد دور تازه گفت وگوهای وین شده است و منتظر گام های عملی غرب هستیم.

باقری: پنجشنبه مذاکرات را ادامه می دهیم

به گزارش صدا و سیما، علی باقری در مسکو با اشاره به اینکه مناسبات ایران و روسیه ممتاز و در عرصه های مختلفی امتداد دارد، اضافه کرد: ما در موضوعات مختلف با روسیه رایزنی و مشورت داریم و درباره گفت وگوهای وین نیز از قبل با مقامات روسی مشورت هایی داشتیم.

وی اضافه کرد: در دور تازه گفت وگوهای وین نیز به طرق مختلف با روسیه رایزنی داشتیم برای این که با ابتکارات تازه و موثر وارد عرصه گفت وگوها شویم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این تعامل با طرف چینی هم وجود داشته و در حاشیه گفت وگوهای وین با دیگر طرف ها نیز مذاکراتی داشتیم.

وی تاکید نمود: در دور تازه گفت وگوها، که وارد مرحله مهمی از مذاکرات شدیم جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهای بسیار مفید و سازنده ای در دو موضوع برطرف تحریم ها و اقدامات هسته ای ارائه کرد که می تواند فرایند گفتگوها را بطور جدی به سمت جلو راهنمایی کند.

باقری که با صدا و سیما در مسکو گفت وگو می کرد، ادامه داد: در این مقطع برای این که بتوانیم گفت وگوها را با شتاب بیشتری داشته باشیم هم در وین با طرف های مختلف در این دوره در سطح کارشناسی گفت وگو و تعامل داریم و هم لازم دیدم با مقام های روسیه هم رایزنی کنیم تا روز پنجشنبه بتوانیم گفت وگوها را در یک فضای سازنده و رو به جلو ادامه دهیم.

باقری با بیان این که دو پیش نویس ارائه شده ایران یک طرح یا سند تازه نبود، گفت: در 6 دور مذاکرات قبلی در وین طرفین به چند متن رسیده اند که ما در خصوص 2 متن آن آخرین دیدگاهها و اصلاحات و موارد کاستی نسبت به توافق 94 را جبران کردیم و اصلاحات را در متن وارد کردیم.

وی اضافه کرد: در مذاکره دو طرف دیدگاهها را به اشتراک می گذارند تا به یک نتیجه مشترک برسند. مهم این است که این گفت وگو مبنا داشته باشد. اگر مبنا داشته باشد تبدیل به مذاکره می گردد و مذاکره جهتی است که طرفین را به سمت توافق راهنمایی می نماید.

مذاکره کننده ارشد ایران گفت: اصلاحات و پیشنهادهایی که در خصوص دو متن پایانی وین 6 ارائه کردیم مبتنی بر مبانی مشترک دو طرف بود. یعنی بر اساس انتظارات و مطالبات بدون مبنا نبود؛ بلکه بر اساس اسناد مورد توافق هم ما و هم کشورهای 1+4 است. به همین جهت ما تاکید داریم و طرف مقابل هم به این نکته اذعان دارد.

باقری توضیح داد: هر طرف این اختیار را دارد که بر اساس منافع خودش و سیاست ها و اهدافش ولی بر مبنای مشترک مورد قبول دو طرف بتواند پیشنهادات یا ابتکاراتش را ارائه کند که این می تواند جهت را برای ادامه گفت وگو و حصول نتیجه باز کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "باقری: پنجشنبه مذاکرات را ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری: پنجشنبه مذاکرات را ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید