آزادسازی فضای اطراف درختان کهنسال میامی

به گزارش اسپند دود کن، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میامی گفت: شهروندان به صورت خودجوش، فضای اطراف درختان کهنسال این شهرستان را با هدف ایجاد فضای کافی برای رشد و تنفس ریشه آن ها بازسازی و بهسازی کردند.

آزادسازی فضای اطراف درختان کهنسال میامی

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، محمد صادق رضویان روز دوشنبه 6 مردادماه اضافه کرد: مشارکت میراثفرهنگی و شورای شهر و شهرداری در تبیین اهمیت حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی، زمینه مشارکت مردم را در نگهداری و توجه به آثار این شهرستان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی فراهم نموده است.

او گفت: درختان کهنسال در بافت تاریخی شهر میامی در فاصله کمی از آب انبار و کاروانسرای تاریخی، مسجد و عمارت آقایان و در ابتدای خیابان ولی عصر (عج) واقع شده اند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میامی با اشاره به اینکه این درختان به شماره 545 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده اند، اضافه کرد: این درختان دارای بیش از 200 تا 300 سال قدمت هستند.

او گفت: درختان کهنسال با تنه قطور و پایدار، شاخه گشوده، جلوه خاصی در بافت تاریخی شهر ایجاد نموده اند و از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. عظیم ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان واقع شده است.

این شهرستان 58 اثر ثبت شده در فهرست میراث تاریخی کشور دارد و واقع شدن آن در راستا راه تهران مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می نماید.

منبع: میراث آریا

به "آزادسازی فضای اطراف درختان کهنسال میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی فضای اطراف درختان کهنسال میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید