تعاریف و اصطلاحات

جلد مجله چگونه طراحی و چاپ می شود ؟

طراحی و چاپ جلد مجله از مهمترین بخش های طراحی مجله و چاپ مجله به شمار می آید. اگر شما هم طراحی مجله را انجام داده باشید باید به این نکته رسیده باشید که جلد مجله بصورت ویترین یک مجله، تاثیرگذار است. جلد مجله نسبت به دیگر صفحات آن هم از لحاظ جنس کاغذ، هم از...

3 اردیبهشت 1401

اهدای کوه به فنلاند در صدمین سالگرد استقلال کشور

در صدمین سالگرد استقلال کشور فنلاند، دولت نروژ تصمیم گرفته هدیه ای تاریخی به این کشور بدهد. همراه خبرنگاران باشید تا ماجرای این جا به جایی کوه را بخوانید.

15 اسفند 1400

کجا موش کور ببینیم؟

موش کور، جانور جالبی است که بسیاری از افراد دوست دارند تا آن را از نزدیک مشاهده نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا موش کور را بیشتر بشناسیم.

19 بهمن 1400

خواص اعجاب انگیز گلاب بر روی پوست

گلاب،به علت فواید ضد التهابی و غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، تاثیر فراوانی در زیبایی پوست صورت دارد تاجایی که ماسک گلاب یکی از برترین ماسک ها برای زیبایی پوست است.

10 بهمن 1400

معرفی سوند نلاتون و کاربردها و طرز استفاده از آن

امروزه، طیف وسیعی از تجهیزات پزشکی در بازار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ابزارهای مهم و کارامد پزشکی سوند است که در انواع مختلف در بازار وجود دارد. در این مطلب می خواهیم به معرفی سوند نلاتون و کاربردها و طرز استفاده از آن بپردازیم. با ما همراه شوید.

9 دی 1400

مهمترین نکات برای خرید کرم پودر که باید به آن ها توجه کنید

هر کدام از ما برای پوشاندن و از بین بردن جای زخم و آکنه روی صورت، روش خودمان را داریم. بسیاری از ما ترجیح می دهیم که در رژیم غذایی، سبک زندگی، عادت های روتین مراقبت از پوست و ماسک های صورت خود تغییراتی ایجاد کنیم تا در طولانی مدت نتایج مطلوبی داشته باشیم....

10 آذر 1400

خواص اعجاب انگیز جعفری و عوارض آن

جعفری نوعی سبزی خوراکی است که در انواع غذا و سوپ مورد استفاده قرار می گیرد. جعفری معمولاً به صورت تر و خشک عرضه و مصرف می گردد.بعلاوه یک منبع بسیار خوب ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K می باشد.

18 آبان 1400

عواقب کذایی برای بدغذایی

متاسفانه این یک باور غلط بین مردم است. وقتی کسی صبحانه نمی خورد، مصرف هله هوله و مواد قندی در میان وعده اش بالا می رود و تازه میل و اشتهای بیشتری هم برای خوردن ناهار پیدا می کند و در این وعده، بدون کنترل غذا می خورد و در نتیجه به مرور زمان چاق می شود....

28 شهریور 1400

علائم ابتلا به کرونای دلتا چیست؟

پزشکان چینی دریافتند که کرونای دلتا سراسر کشورشان پیشرفته است و علایم آن در افراد مبتلا بسیار شدیدتر از کرونای ویروس نو است.

26 تیر 1400

از گوشی های اقتصادی تا حاشیه های ویندوز 11؛ بهترین های علم و تکنولوژی

اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های علم و تکنولوژی، هر دوشنبه 10 خبر، مقاله و ویدیوی...

25 تیر 1400

اعلام کاهش شدید گردشگران پرتغال

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کاهش شدید گردشگران پرتغال مشاهده می گردد.

19 خرداد 1400

ارسال پک افطاری 1400 با طعم ارکیده: بهترین راه برای رساندن پیام عشق و نوع دوستی

با فرا رسیدن ماه رمضان مغازه ها ویترین خود را مزین به شیرینی های زولبیا بامیه می کنند. عده ایی نیز نذری میدهند و کاسه به دست بین همسایگان خود شله زرد پخش می کنند. رمضان ماه مهمانی خداست، ماهی که بسیاری از ما خاطرات زیادی از سفره های افطاری در حیاط خانه...

10 خرداد 1400

علت درد پشت سر چیست؟

درد پشت سر می تواند نشان از یک بیماری مزمن یا یک عارضه موقت باشد، بنابراین ابتدا باید علت آن تشخیص داده گردد. در ادامه با پنج علت درد پشت سر، علائم، درمان و راه های پیشگیری هر کدام بهتر آشنا می شوید.

19 اسفند 1399

علائم اختلال شخصیت پارانوئید چیست؟

بروز علائم اختلال شخصیت پارانوئید در میان بزرگسالان باعث می گردد که کنار آمدن، زندگی و صمیمیت با آن ها را به امری سخت تبدیل گردد. افراد مبتلا به این نوع اختلال، علائم رفتاری خاصی دارند. سوء ظن و بدگمانی نسبت به تمام افراد، اعم از دوستان، خانواده...

17 اسفند 1399

سوزش ادرار در زنان نشانه چیست؟

سوزش ادرار در زنان می تواند به دلایل مختلف ایجاد گردد. دلایلی مانند، عفونت مجاری ادرار، واژینوز باکتریایی، پارگی واژن و واژینیت آتروفیک. در بیشتر موارد، می توان برای درمان سوزش ادرار، از آنتی بیوتیک استفاده کرد.

8 اسفند 1399

آیا می دانید راز استفاده از پونه کوهی در رژیم غذایی مدیترانه ای چیست؟

محققان می گویند مصرف پونه کوهی می تواند برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد.

18 بهمن 1399

خبرنگاران عرضه کتاب دوسالانه مجسمه سازی با محتوای پژوهشی

تهران- خبرنگاران- مسئول پژوهش شورای دبیران هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران، گفت: پروژه کیوریتوریال دنبال پاسخ پرسش هایی می رود که برای دنیای هنر مهم است، این کار مستلزم مطالعه و پژوهش است.

17 بهمن 1399

طرز تهیه سس مرغ برای زرشک پلوی سالم و خوشمزه

سس مرغ برای زرشک پلو، اصلی ترین ماده طعم دهنده به مرغ است که باید در تهیه آن نهایت دقت به عمل آید تا نتیجه مطلوب کسب گردد. به طور کلی سس غذا طعم اصلی غذا را به همراه دارد.

6 بهمن 1399

تعبیر خواب شیرینی - معنی خوردن شیرینی در خواب چیست؟

تعبیر خواب شیرینی شادی و روزی حلال است. خوردن شیرینی در خواب به معنای روابط محبت آمیز با اطرافیان و تعبیر خواب پختن شیرینی اشاره به جاه طلبی شما دارد.

5 آذر 1399

روش های تولید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته می شوند با توجه به نامشان، هیچ درزی روی این لوله ها نمی باشد و همچنین در اصطلاح علمی به آنها سیم لس (Seamless pipe) گفته می شود. این لوله ها به وسیله کشش یک شمش تو پر روی یک میله حفره ساز برای ایجاد پوسته تو خالی ساخته...

4 آذر 1399
تعداد: (26)