اعلام کاهش شدید گردشگران پرتغال

به گزارش اسپند دود کن، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کاهش شدید گردشگران پرتغال مشاهده می گردد.

اعلام کاهش شدید گردشگران پرتغال

جریان چیست؟

آمارهای رسمی نشان می دهند با توجه به اینکه در اوایل امسال در پی افزایش همه گیری ویروس کرونا قرنطینه در پرتغال اجرا شد، آمار گردشکران خارجی این کشور در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته 92 درصد کاهش داشته است.

مرکز ملی آمار این کشور خاطرنشان کرد فقط 160هزار جهانگرد خارجی در فاصله ژانویه تا مارس 2021 در هتل های پرتغال اقامت داشته اند. نخستین قرنطینه پرتغال از اواسط مارس 2020 شروع شد که سبب شد سه ماهه نخست سال گذشته کمتر تحت تاثیر محدودیت ها قرار بگیرد.

مرحله دوم قرنطینه پرتغال در بخش اعظمی از سه ماهه اخیر اعمال شد تا با افزایش ناگهانی گسترش ویروس کرونا مقابله گردد اما مدتی است که فرایند کاهش تدریجی محدودیت ها در این کشور شروع شده است.

آمارهای رسمی همچنین نشان می دهند آمار اقامت شبانه جهانگردان بریتانیایی، بزرگترین منبع جهانگردان خارجی پرتغال به نسبت سال گذشته 94 درصد کاهش داشته است.

حوزه جهانگردی پرتغال که پیش از همه گیری کرونا حدود 15 درصد از تولیدات ناخالص داخلی کشور را در برمی گرفت، سال گذشته بدترین آمارها از اواسط دهه 80 میلادی تا به امروز را به ثبت رساند. شمار جهانگردان خارجی در سال گذشته با 76 درصد کاهش به کمتر از چهار میلیون نفر رسید.

منبع: همگردی

به "اعلام کاهش شدید گردشگران پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کاهش شدید گردشگران پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید