مدیران مدارس مشهد ملزم به ثبت نام در سپند هستند

به گزارش اسپند دود کن، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به دستور معاون دادگستری خراسان رضوی کلیه مدیران مدارس ملزم به ثبت اطلاعات مدرسه و راهنمایی و الزام اولیای دانش آموزان به استفاده از سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) هستند.

مدیران مدارس مشهد ملزم به ثبت نام در سپند هستند

احمد محبی در گفت وگو با اسپند دود کن اظهار کرد: هدف سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه های متولی و شرکت های مجاز حمل و نقل دانش آموزی شامل نظارت بر رانندگان سرویس مدارس، بهای عادلانه، رفت وآمد دانش آموزان و... است.

وی اضافه نمود: با توجه به آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی و دستورالعمل اجرایی آنکهمصوب وزارتخانه های آموزش و پرورش و راه و شهرسازی است، خدمات سرویس مدارس باید به وسیله شرکت های مجاز انجام گردد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: بنابراین سامانه سپند تنها سامانه مورد تایید شورای اسلامی شهر مشهد است و با توجه به دستور معاون دادگستری خراسان رضوی کلیه مدیران مدارس ملزم به ثبت اطلاعات مدرسه و راهنمایی و الزام اولیای دانش آموزی به استفاده از این سامانه هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 900 مدرسه و 70 هزار دانش آموز در نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان دریافت نماینده خدمات حمل و نقل دانش آموزی هستند. در سال های قبل از شیوع کرونا بیش از 7000 سرویس مدارس، 70 هزار دانش آموز را جابه جا می کرد. سال جاری نیز با توجه به بازگشایی مدارس این سامانه به روزرسانی شد و مدیران ملزم به ثبت نام دانش آموزان هستند تا نظارت به وسیله آموزش و پرورش و شرکت های مجری بر سرویس مدارس انجام گردد.

محبی گفت: دستگاه نظارت بر سرویس مدارس و گشت های نظارتی مشترک با آموزش و پرورش و پلیس راهور وجود دارد که به صورت منطقه ای و ناحیه ای بر سرویس مدارس نطارت می نمایند. بعلاوه اولیای دانش آموزان نیز ناظران خوبی هستند و گزارش های لازم را به ما انعکاس می دهند. تلفن تماس 137 به صورت شبانه روزی مخاطب نقدها و پیشنهادات اولیای دانش آموزان است. نمایندگان شرکت های مجری نیز در مدارس طرف قرارداد حضور خواهند داشت و نظارت های لازم را انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مدیران مدارس مشهد ملزم به ثبت نام در سپند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران مدارس مشهد ملزم به ثبت نام در سپند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید