خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: ابتلا به کرونا در مشهد 300 درصد بیشتر شد

به گزارش اسپند دود کن، مشهد- خبرنگاران- معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرف یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد 300 درصد رشد داشته است لذا از همه هموطنان تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و دیگران به این شهر سفر نکنند.

خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: ابتلا به کرونا در مشهد 300 درصد بیشتر شد

دکتر ایرج حریرچی آدینه شب در حاشیه نشست با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با اسپند دود کن اضافه کرد: 20 درصد بیماران کووید 19 بستری در مراکز درمانی مشهد را مسافران و افراد غیربومی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: بنا بر لزوم و برنامه ریزی صورت گرفته از فردا چهارم مرداد نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه پنج نفر از مدیران ارشد وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت بر لزوم حیاتی پیوستن یکایک ایرانیان به پویش و جنبش مردمی استفاده از ماسک تاکید و اعلام کرد: تمامی مردم نوعدوست کشورمان می توانند در این شرایط با نذر ماسک گامی موثر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بردارند.

وی همچنین به مناسبتهای مذهبی پیش رو اشاره و اعلام کرد: در شرایط فعلی مردم کشورمان می توانند نذورات خود را به تامین و توزیع ماسک اختصاص دهند.

دکتر حریرچی در ادامه، وزارت بهداشت را مهمترین خریدار فراوریات شرکتهای دانش بنیان در کشور توصیف و اعلام کرد: هر وسیله و تجهیزات پزشکی که برابر با استانداردهای لازم به وسیله این شرکتها تامین گردد، واردات نمونه مشابه آن به کشور قطع خواهد شد.

وی همچنین گفت: کمبود دستگاه سی.تی.اسکن به یک مشکل جهانی تبدیل شده اما با وجود مسائل ناشی از تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران، تعدادی سی.تی.اسکن تامین و در مناطق مختلف کشور توزیع شده است.

معاون کل وزیر بهداشت در مورد تامین دستگاه اکسیژن ساز و تانکر اکسیژن هم گفت: این دستگاه با توجه به هر دقیقه احتیاج بیماران مبتلا به ویروس کرونا به 9 الی 12 لیتر اکسیژن، یک ابزار بسیار مهم و لازم است.

وی اضافه کرد: ایران در فراوری دستگاه اکسیژن ساز به خودکفایی رسیده و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به مشهد از فرایند ارائه خدمات به مراجعان در اورژانس بیمارستان قائم (عج) این شهر نیز بازدید کرد.

80 درصد از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمات رسانی به کلانشهر مشهد، 13 شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

بر طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز 286 هزار و 523 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 215 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 15 هزار و 289 نفر رسیده است.

خوشبختانه تا به امروز 249 هزار و 212 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: ابتلا به کرونا در مشهد 300 درصد بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: ابتلا به کرونا در مشهد 300 درصد بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید