بیش از 138 هزارتن سیب زمینی در شهرستان قروه فراوری شد

به گزارش اسپند دود کن، خبرنگاران/کردستان مدیر جهادکشاورزی شهرستان قروه گفت:درسال زراعی گذشته 410 هزار تن انواع محصولات زراعی در این شهرستان فراوری شده که مهمترین آنها 95 هزار تن گندم،7 هزار و 800 تن جو و 138 هزارو450 هزار تن سیب زمینی است.

بیش از 138 هزارتن سیب زمینی در شهرستان قروه فراوری شد

عبدالله عبدالملکی اظهارکرد: شهرستان قروه دارای 39 واحد انبار فنی سردخانه ای است که این انبارها ظرفیت نگهداری حدود 35 هزار تن سیب زمینی را دارد.

وی اافزود سردخانه شهرستان قروه تا حدودی ظرفیت تامین سیب زمینی قابل مصرف داخل و خارج از استان در سایر فصل ها را دارد.

وی گفت:ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری مانند کارخانه های فراوری چیپس، خلال سیب زمینی، نشاسته و غیره؛ علاوه بر اشتغالزایی در سطح گسترده، باعث کاهش خام فروشی و بعلاوه صادرات محصولات به دست آمده از سیب زمینی می گردد که تحقق این ظرفیت نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دستگاه های متولی است.

عبدالملکی دلیل خشکسالی دشت های قروه و چهاردولی را استحصال بی رویه آب، کمبود بارندگی و نبود تناسب میان تغذیه مصنوعی با برداشت منابع آبی اعلام کرد و توضیح داد:محدودیت منابع آبی، حفظ کیفیت خاک و پایداری منابع آب و خاک از مهمترین دغدغه های کشاورزان و بهره برداران قروه ای است.

وی مجموع اراضی زیر کشت شهرستان قروه را 170هزار هکتار اعلام کرد و یادآور شد: 27 هزار هکتار آن آبی و 143 هزار هکتار دیگر دیمی است.

وی در خصوص فراوریات باغی قروه اعلام کرد:در این شهرستان،افزون بر 2 هزار و 800 هکتار باغ وجود دارد که در سال های بدون حوادث غیرمترقبه حدود 21 هزار تن محصول باغی فراوری می نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه با اشاره به 300 هزار واحد دامی، حدود 70 هزار کندو زنبور عسل و حدود 2 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی در سال است،گفت: مجموع فراوری دام و طیور شهرستان سالیانه حدود 51 هزار تن برآورد می گردد.

عبدالملکی اعلام کرد:در سال زراعی گذشته 410 هزار تن محصولات زراعی فراوری شده که عمده محصولات زراعی و فراوریی این شهرستان شامل سالانه 95 هزار تن گندم، هفت هزار و 800 تن جو و 138 هزار تن سیب زمینی است.

وی در خصوص کشت سیب زمینی گفت:در امسال نیز سه هزار و 468 هکتار زیر کشت سیب زمینی رفت که 138 هزار و 450 تن از آن برداشت شد که میانه برداشت 39 هزار و 920 کیلوگرم در هر هکتار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیش از 138 هزارتن سیب زمینی در شهرستان قروه فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 138 هزارتن سیب زمینی در شهرستان قروه فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید