برنامه های آماده سازی تیم ملی والیبال ایران تشریح شد

به گزارش اسپند دود کن، امیر خوش خبر با اعلام اینکه سرمربی تیم ملی 14 بازیکن را در گروه نخست به اردو دعوت می نماید گفت: این بازیکنان برای تست یک هفته در اردو خواهند ماند.

برنامه های آماده سازی تیم ملی والیبال ایران تشریح شد

وی با بیان اینکه اردوی اصلی تیم ملی والیبال از روز آدینه 25 فروردین ماه آغاز می گردد، گفت: در مجموع 21 نفر برای شرکت در اردوی اصلی تیم ملی دعوت می شوند، اما اردو با حضور 17 بازیکن برگزار خواهد شد و چهار بازیکن به عنوان ذخیره آماده هستند. اگر برای بازیکنان حاضر در اردو مسئله ای پیش آمد و یا سرمربی از عملکرد بازیکنی ناراضی بود از نفرات جایگزین استفاده گردد.

سرپرست تیم ملی والیبال با یادآوری این موضوع که سال جاری تیم ملی ب نداریم، گفت: چون برای تیم ملی ب مسابقه ای در رویدادهای سال 96 تعریف نشده، این تیم اردو نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نخستین مسابقه پیش روی تیم ملی والیبال ایران لیگ جهانی است و در زمان مقرر 21 بازیکن برای این رقابت ها معرفی خواهند شد، گفت: سرمربی تیم ملی معتقد است تمرینات باید با 17 بازیکن برگزار گردد، زیرا نفرات بیشتر به روند آماده سازی تاثیر منفی می گذارد.

خوش خبر درباره بازی های محبت آمیز و تدارکاتی تیم ملی قبل از آغاز لیگ جهانی گفت: چهار مسابقه تدارکاتی برای تیم ملی والیبال تا قبل از آغاز لیگ جهانی برنامه ریزی شده که دو مسابقه با تیم ملی لهستان است. همچنین به دعوت فدراسیون والیبال اسلوونی دو مسابقه نیز با تیم ملی این کشور برگزار خواهیم کرد که اسلوبودان کواچ در حال حاضر راهنمایی این تیم را بر عهده دارد.

وی توضیح داد: سرمربی تیم ملی والیبال چهار دیدار تدارکاتی را برای تیم ایران کافی می داند تا تیم ایران آماده حضور در لیگ جهانی سال 2017 گردد.

سرپرست تیم ملی والیبال لیگ جهانی را نخستین آزمون جدی برای کولاکوویچ با تیم ایران دانست و گفت: سرمربی تیم ملی برای شناخت و انتخاب ملی پوشان و دعوت آنان به اردوی آماده سازی صحبت های زیادی با بازیکنان، مربیان و پزشک تیم ملی داشته و اکثر اطلاعات مورد احتیاج برای این موضوع را دریافت نموده است.

وی گفت: حتما در کادر فنی تیم ملی والیبال نیز تغییراتی خواهیم داشت و از چهره های جدید استفاده می گردد.

خوش خبر در انتها اضافه نمود: هیچ بازیکنی را به زور به اردوی تیم ملی نمی آوریم. کولاکوویچ برای بازیکنان اصلی تیم ملی حدود یک ماه استراحت بعد از انتها لیگ برتر در نظر گرفته تا آنان از نظر ریکاوری و استراحت کاملا آماده حضور در تمرینات تیم ملی باشند.

دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی والیبال سال 2017 با حضور 12 تیم شامل صربستان، برزیل، فرانسه، ایتالیا، لهستان، آمریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا در 9 گروه متفاوت و در سه هفته برگزار می گردد.

ملی پوشان ایران در هفته نخست (12 تا 14 خردادماه) در کشور ایتالیا به مصاف تیم های برزیل، ایتالیا و لهستان در گروه A می روند.

ایران در هفته دوم لیگ جهانی (19 تا 21 خردادماه) میزبان گروه D در سالن 12 هزار نفری تهران است که تیم های صربستان، آرژانتین و بلژیک به تهران خواهند آمد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی سال 2017 با تیم های آمریکا، روسیه و لهستان در گروه H همگروه است و از 25 تا 27 خردادماه در کشور لهستان به مصاف آنها می رود.

در لیگ جهانی سال 2016 تیم های صربستان، برزیل و فرانسه عنوان های اول تا سوم را به دست آوردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برنامه های آماده سازی تیم ملی والیبال ایران تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های آماده سازی تیم ملی والیبال ایران تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید