بیرارلی: متاسفم که معروف از تیم ملی والیبال ایران خداحافظی کرد، نوجوانان ایران می توانند قهرمان دنیا شوند

به گزارش اسپند دود کن، ستاره پبشین تیم ملی والیبال ایتالیا گفت: کشورهای مختلفی هستند که می توانند فاتح تورنمنت تهران شوند که ایران هم یکی از این کشورهاست.

بیرارلی: متاسفم که معروف از تیم ملی والیبال ایران خداحافظی کرد، نوجوانان ایران می توانند قهرمان دنیا شوند

به گزارش اسپند دود کن، امانوئله بیرارلی، ستاره پیشین تیم ملی والیبال ایتالیا به فعالیت در عرصه مدیریتی علاقه مند شده است. او که از سال گذشته به اسم یک اینجنت کارش را با یکی از آژانس های استعدادیابی اروپا آغاز نموده، به تهران آمده تا بازیکنان مستعد حاضر در رقابت های قهرمانی نوجوانان دنیا را شناسایی کند.

مدافع وسط سابق تیم ملی والیبال ایتالیا در گفت وگو با سایت فدراسیون والیبال گفت: برای تماشا مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا در ایران هستم. بازیکنان بسیار خوبی در این تورنمنت دیدم. همین طور استعدادهای جوانی که در مسابقات حضور دارند. قبلا در ترکیب تیم ملی والیبال ایتالیا به ایران آمده ام. مثل دفعات قبل احساس خوبی در ایران دارم و میزبانی ایران بسیار خوب است. به اسم یک بازیکن و کسی که مقابل تیم ملی والیبال ایران بازی کردم، به حضورم در ایران افتخار می کنم.

او که یکی از پرافتخارترین والیبالیست های ایتالیا در زمان حضورش در تیم ملی است، سوابقش را این طور تشریح کرد: والیبال را خیلی دیر و از سن 16 سالگی آغاز کردم. در یکی از برترین تیم های استان مان بازی کردم. اما به خاطر مصدومیتی که درگیرش شدم، 3 سال از والیبال دور بودم. 8 سال با رضایت کامل برای تیم ترنتینو بازی کردم و با این تیم 4 سال قهرمان باشگاه های دنیا شدم. 10 سال برای تیم ملی ایتالیا بازی کردم و در 3 المپیک حضور داشتم که حاصل آن یک برنز در المپیک 2012 لندن و نقره 2016 ریو بود. بعد از المپیک ریو در سن 35 سالگی از بازی های ملی خداحافظی کردم. به هر حال جوان ها جای عظیم تر ها را در تیم ملی می گیرند. به نظر من انتخاب ریو برای خداحافظی ام، انتخاب درستی بود.

او بازی های ایران در المپیک ریو و عملکرد امیر غفور را هم ستایش کرد: در المپیک ریو خیلی خوب بودیم و بازی سختی هم مقابل ایران داشتیم. ایران کشور بسیار قدرتمندی در والیبال است و بازیکنان خوبی دارد. من هیچ وقت امیر غفور را فراموش نمی کنم. او واقعا بازیکن خوبی است.

سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران هم در سن و سال مشابه بیرارلی از بازی های ملی استعفا داد. او در واکنش به این اتفاق گفت: من و سعید معروف خیلی در مقابل یکدیگر بازی کردیم. هر وقت با هم رو در رو می شویم درباره خاطرات آن روزها صحبت می کنیم. آخرین بار، سعید را در لیگ دنیای والیبال به میزبانی ریمینی ایتالیا دیدم. متاسفم که او از تیم ملی ایران خداحافظی کرد. مطمئنا ایرانی ها روزهای خوبی که سعید در تیم ملی ایران داشت را فراموش نخواهند کرد.

بیرارلی اما توصیه ای هم برای بازیکنانی دارد که دوران حرفه ای والیبالشان به اتمام رسیده است: ابتدا این را بگویم که من بعد از خداحافظی از بازی های ملی، تا سن 39 سالگی در تیم های باشگاه بازی کردم. با این حال معتقدم دوران بعد از بازیگری، دوران بسیار جدی و سختی است. بعد از این بازی های ملی باید بتوانی شغلی پیدا کنی. به نظر من فدراسیون دنیای والیبال و فدراسیون های ملی باید به بازیکنان ملی در خاتمه دوران بازی حرفه ای یاری نمایند تا آ ن ها بتوانند در زمینه والیبال راه زندگی خود را پیدا نمایند. احساس می کنم آن چه می خواستم نشد. نمی گویم فدراسیون ها یاری خاصی انجام دهند. به نظر من فدراسیون ها باید یاری نمایند تا فردی که خداحافظی نموده در چه ظرفیتی می تواند کارش را ادامه دهد.

مدافع میانی سابق تیم ملی ایتالیا به کشورهایی که در هفدهمین دوره مسابقات دنیای زیر 19 سال شانس قهرمانی دارند، اشاره نمود و گفت: به نظر من کشورهای مختلفی هستند که می توانند فاتح تورنمنت تهران شوند. ایران هم یکی از این کشورهاست. روسیه، بلغارستان، ایتالیا و لهستان در زمره تیم های مدعی مسابقات هستند. ایتالیا هم خیلی خوب بازی نموده و از نظر سطح بازی جزو برترین هاست. بازیکنان روسیه هم از ظرفیت بسیار قوی ای برخوردار هستند. در مجموع سطح بازی ها بالاست.

ستاره اسبق تیم ملی والیبال ایتالیا سطح تیم ملی والیبال ایران و این که آیا ما می توانیم در زمره تیم های مدعی در المپیک باشیم را هم این طور ارزیابی کرد: من فکر می کنم با شرایطی که والیبال ایران تجربه می نماید پتانسیل مدعی کسب اسم در المپیک را دارد. از طرفی جایگزین کردن بازیکن به جای معروف و غفور و موسوی برای والیبال ایران کار بسیار سختی است چون سطح والیبال این بازیکنان بسیار بالاست. با ظرفیت هایی که والیبال ایران دارد قطعا می تواند جایگزین مناسبی برای بازیکنان عظیمش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بیرارلی: متاسفم که معروف از تیم ملی والیبال ایران خداحافظی کرد، نوجوانان ایران می توانند قهرمان دنیا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرارلی: متاسفم که معروف از تیم ملی والیبال ایران خداحافظی کرد، نوجوانان ایران می توانند قهرمان دنیا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید