امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن از 15 دی، 8.8 میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند

به گزارش اسپند دود کن، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که 8.8 میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند، گفت: 19 میلیون مسکن غیرمقاوم در کشور داریم.

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن از 15 دی، 8.8 میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند

به گزارش گروه مالی اسپند دود کن، محمود محمودزاده با یادآوری این که در قالب نهضت ملی مسکن 750 هزار واحد در مرحله ساخت واقع شده است، اظهار کرد: برای 550 هزار واحد از این طرح نیز تامین اجرا شده که از این تعداد 400 واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان این که 360 هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن تسهیلات در نظر گرفته شده که به معنای رشد 400 درصدی تسهیلات دهی به اقشار کم عایدی است، ادامه داد: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی کشور در تاریخ انقلاب است که مبلغ و سود تسهیلات در آن ثابت نیست و مبتنی بر احتیاج و توان خانوار تعیین می گردد. اندازه تسهیلات از 250 تا 450 میلیون تومان و نرخ بهره از 5 تا 18 درصد متغیر است که یارانه نرخ بهره به همه اقشار به یک اندازه پرداخت نمی گردد. تمرکز در مرحله اول این طرح دهک اول تا سوم و در مرحله بعدی تا دهک پنجم عایدیی است.

وی بعلاوه با بیان این که 8.8 میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند، گفت: بیش از 12 میلیون جوان کشور در آستانه ازدواج بوده و احتیاج به مسکن دارند. در این راستا به زودی امکان ثبت نام افراد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن نیز فراهم می گردد که مشوقی برای ازدواج جوانان و برطرف دغدغه های کشور در حوزه جمعیت باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه وزارتخانه راه چند اقدام کلیدی برای کاهش خسارات زلزله در دستور کار خود دارد، گفت: بیش از 2.5 میلیون واحد مسکونی روستایی در 10 سال گذشته مقاوم سازی شده است، اما بیش از 26 میلیون واحد مسکونی در سطح کشور وجود دارد. از زلزله بم به بعد به طور میانه سالانه 250 هزار واحد شهری و حدود 100 هزار واحد روستایی ساخته شده است. این یعنی کمتر از 7 میلیون واحد از 26 میلیون واحد موجود مقاوم سازی شدند یا نوا ساخته شده اند. سوال اینجاست که تکلیف 19 میلیون واحد به جای مانده چه می گردد؟

محمودزاده با اشاره به این که 19 میلیون واحد مسکونی داریم که در حوادث دچار آسیب خواهند شد، توضیح داد: قانون فعلی برای احداث واحد های نو است، اما برای واحد های موجود هیچ قانونی وجود ندارد؛ بنابراین وزارت راه و شهرسازی در حال تنظیم یک لایحه است که برای این 19 میلیون اقدامی انجام گردد تا تعیین کنیم که آیا این واحد ها احتیاج به نگهداری دارند یا باید تخریب و نوسازی انجام گردد.

وی تاکید نمود: باید به نقطه ای برسیم که پیشگیری به اصل تبدیل گردد و اگر جایی برای سکونت یا اشتغال خطرناک است، از سکونت و اشتغال در آن محل با استفاده از ابزار قانونی جلوگیری گردد. چراکه کمترین خسارت ناشی از بلایای طبیعی کالبدی است و خسارات انسانی و اجتماعی این بلایا را نمی توان جبران کرد.

وی اضافه نمود: علاوه بر این لایحه، تشکیل شرکت های بازرسی و کنترل کیفیت ساختمان در دستور کار واقع شده است که وظیفه آن ها کنترل دائمی ساختمان در ایام بهره برداری را نیز شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن از 15 دی، 8.8 میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن از 15 دی، 8.8 میلیون خانوار ایرانی مستأجر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید