آلمان: خروج از افغانستان باید مبتنی بر پیشرفت مذاکرات صلح باشد

به گزارش اسپند دود کن، آلمان تاکید نمود که خروج نیروهای خارجی از افغانستان نباید به مهلت معین شده در توافقنامه قطر مشروط باشد بلکه باید وابسته به پیشرفت مذاکرات صلح با طالبان گردد.

آلمان: خروج از افغانستان باید مبتنی بر پیشرفت مذاکرات صلح باشد

به گزارش دفتر منطقه ای اسپند دود کن، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت که خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان باید به پیشرفت در فرایند صلح با طالبان وابسته باشد نه اینکه مشروط به فرارسیدن مهلت معین شده انتها ماه آوریل باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی اسپند دود کن بخوانید. (کلیک کنید)

آلمان پس از آمریکا بزرگترین مشارکت نماینده در ماموریت حمایت قاطع ناتو برای آموزش، مشاوره و یاری به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان است و دولت بایدن تاکید نموده که توافقنامه با طالبان را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی اسپند دود کن بخوانید. (کلیک کنید)

پنتاگون نیز اخیراً درباره احتمال عدم خروج نیروهای آمریکایی در تاریخ معین شده گفت که امتناع طالبان از اجرای تعهداتش برای کاهش خشونت ها در افغانستان، پرسش هایی را درباره این ایجاد می نماید که آیا همه نیروهای آمریکایی می توانند مطابق با توافق صلح تا می امسال میلادی افغانستان را ترک نمایند.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر خارجه آلمان توضیح داد که مذاکرات صلح تا انتها آوریل انتها نخواهد یافت و هشدار داد: نگرانی ما این است که طالبان می تواند از این برای ترک مذاکرات صلح و دنبال کردن راهکار نظامی استفاده کند.

ماس اضافه کرد: بنابراین رویکرد ما این است که بگوییم باید هر دو فرایند، خروج نیروهای خارجی با مذاکرات صلح، را به هم پیوند بزنیم؛ این موارد باید به هم پیوند خورده و هنگامی که مذاکرات صلح با موفقیت به انتها رسید زمان خروج نیروهای خارجی فرا رسیده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آلمان: خروج از افغانستان باید مبتنی بر پیشرفت مذاکرات صلح باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: خروج از افغانستان باید مبتنی بر پیشرفت مذاکرات صلح باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید