آشپزخانه قلب خانه های جهان

به گزارش اسپند دود کن، آشپزخانه را قلب خانه می دانند. جایی که بستر یکی از مهم ترین و لذت بخش ترین کارهای روزانه انسان است: غذا خوردن. عادتی که جدا از حیاتی بودنش تقریبا برای همه جهان آداب مخصوص خود را دارد و بخشی از مهم ترین خاطرات ما را در خانواده، جمع دوستان و یا حتی خصوصی ترین لحظات مان رقم می زند.

آشپزخانه قلب خانه های جهان

غذا و سنت سفره انداختن و دور هم شدن به مناسبت های گوناگون از فرهنگ ما هم جدانشدنی است. ما بسیاری از جشن ها و حتی عزاداری هایمان را این چنین برگزار می کنیم. هر کشور، هر منطقه و هر فرهنگ غذاهای مخصوص به خود، هر خانواده دستور غذای مخصوص با رموز خاص خود و به طبع هر میز یا سفره غذا شکل خاص خود را دارد.

در این گزارش نشریه بیزینس اینسایدر، شاهد پروژه ای تصویری تحت اسم قلب خانه هستیم که یک شرکت برق بریتانیایی با نام British Gas آن را تهیه نموده است. این شرکت از مردم سرتاسر جهان خواسته با ارسال عکس هایی از آشپزخانه، میز یا سفره غذا در خانه هایشان در این پروژه شرکت نمایند.

حتی با نگاهی اجمالی به این تصاویر می گردد فهمید که حالا در قرن بیست و یک تفاوت چندانی با هم ندارند و خیلی از آن ها، ما و شما را یاد آشپزخانه های خودمان می اندازند. چه آشپزخانه های سنتی کشورهای منطقه خاورمیانه و چه آشپزخانه های مدرن کشورهای غربی که حالا در این عصر جهانی شده یافتن وسایل و آکسسوارهایش در کشورهای در حال توسعه دیگر سخت و غیرممکن نیست. با مجله اسپند دود کن نگاهی به قلب خانه های کشورهای مختلف جهان می اندازیم.

آشپزخانه در بلغارستان

جولیا دیمیتروف که یکی از شرکت نمایندگان پروژه قلب خانه بوده، با ارسال این تصویر می گوید که مادرش از بچگی آشپزی را به او آموخته و اولین غذایی که یاد گرفته، سوپ مرغ بوده است.

هلند

الیس ورمیران از هلند مادرش را به خاطر خلاق بودن در آشپزخانه تحسین می نماید و می گوید که او همواره غذاها را به سلیقه خاص خودش و نه آنچه معمول است، درست می نماید. بنابراین برای او جای تعجب ندارد که مثلا پاستا را با کشمش بخورد.

روسیه

آیرینا کولی کوا از روسیه می گوید: ما در زمستان رسمی داریم که همه دور هم جمع می شویم و دامپلینگ درست می کنیم. این روزها دیگر کسی زیاد این رسم را به جا نمی آورد اما من فکر می کنم این روز فرصت مناسبی برای لمس صفا و صمیمیت است.

آرژانتین

انگار که تصویری از یک آشپزخانه در همین تهران خودمان باشد. آگوستین ملفی از آرژانتین می گوید: غذا برترین فرصت برای دور هم جمع شدن خانواده و شادی است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "آشپزخانه قلب خانه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشپزخانه قلب خانه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید