کاغذ دیواری طرح کاشی شیک مناسب حمام و سرویس بهداشتی

به گزارش اسپند دود کن، اگر از خواننده های همیشگی سایت اتاق باشید حتما به این موضوع مطلع هستید که کاغذ دیواری ها در چند سال اخیر شدیدا بین مردم محبوب شده اند. کاغذ دیواری طرح کاشی و نمونه های معمولی و طرحدار جایگزینی مناسب و البته کم هزینه نسبت به رنگ، کاشی و سرامیک هستند و در عین حال به همان اندازه و حتی بیشتر کارایی خواهند داشت. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بهترین جا برای نصب کاغذ دیواری به گفته بسیاری از طراحان و معماران داخلی، همین حمام و سرویس بهداشتی است. در این پست با تعدادی طرح جالب و جدید در این زمینه آشنا خواهید شد.

کاغذ دیواری طرح کاشی شیک مناسب حمام و سرویس بهداشتی

تمامی این طرح ها با استفاده در جای مناسب خود، بسیار جذاب و زیبا خواهند بود و می توانند احتیاج به انواع کاشی را به راحتی رفع نمایند بدون اینکه دردسرهای مخصوص نصب و یا تعمیر و حتی گاهی تعویض کاشی و سرامیک در حمام و سرویس بهداشتی را داشته باشند. آنها را می توان به راحتی در پشت آینه، تمامی دیوارهای جانبی، اطراف وان و توالت فرنگی چسباند و از زیبایی شان نهایت لذت را برد. تنوع و فراوانی طرح های کاغذ دیواری طرح کاشی نیز بسیار بالاست تا جایی که برای تمامی حمام ها و سرویس های بهداشتی با هر طرح و سبکی و هر ابعادی می توان دهها مدل کاغذ دیواری انتخاب و نصب نمود؛ زیباییِ این جایگزین های کاشی و سرامیک را می توان با بهترین های آنها به رقابت گذاشت.

یکی از ترکیب هایی که سال جاری به تازگی معرفی شده اند، استفاده همزمان از کاشی و کاغذ دیواری است. این ترکیب بیشتر در فضاهای عظیم و متوسط رو به بالا خوب جواب می دهند اما کارایی چندانی در فضاهای کوچک ندارند. کاغذ دیواری یک تکه اما مزایای بیشتری دارد، با این روش چیزهایی که دوست ندارید پنهان می شوند و چیزهایی هم که دوست دارید بیشتر خودنمایی می نمایند. امیدوارم با نگاه به مدل های زیر توانسته باشید ایده های جذابی در زمینه کاغذ دیواری طرح کاشی و همینطور دیگر مدل های طرح دار بدست آورید.

ابتدا اجازه دهید با طرح های رنگی و متنوع آغاز کنیم. طرح هایی که در زیر مشاهده می کنید شاید در ابتدا خیلی شلوغ بوده و برای فضاهای کوچک مناسب نباشند، اما قانون جالبی در این زمینه وجود دارد که به ما اجازه می دهد از این طرح ها بدون هیچ ترسی استفاده کنیم. در فضاهای کوچک طرح های گلدار و متنوع تمام حواس و نگاه ها را به محض ورود به خود جلب می نمایند و کسی توجه چندانی به کوچکی فضا نمی نماید. برای تاثیر گذاری بیشتر کاغذ دیواری طرح کاشی، بهتر است رنگی که انتخاب می کنید تا جای ممکن روشن و سرد باشد مثل آبی کم رنگ، اگر نورپردازی داخل محیط خوب است می توان از رنگ های تاریک و قوی نیز استفاده کرد.

اینگونه طرح ها مانند تصویری که در زیر مشاهده می نمایید به سبب سنتی بودن و همچنین شلوغ و متنوع بودن می توانند به راحتی و دقیقاً همان حس و حال استفاده از کاشی ها بر روی دیوار را تداعی نموده بدون اینکه کوچکترین تغییری در حس و حال خود احساس نمایید. همچنین متنوع بودن و رنگارنگ بودن و البته استفاده از طرح هایی جذاب و زیبا می تواند سبب تغییرات اساسی در حال و هوا و طراحی درون حمام و سرویس بهداشتی شود. کاغذ دیواری طرح کاشی در اینگونه موارد، بهترین متریال و جذاب ترین مواد برای پوشاندن دیوارهای سرویس است.

البته که همه از طرح های گلدار خوششان نمی آید قطعا چنین طرح ها برای حمام و دستشویی های مدرن و امروزی در آپارتمان ها مناسب نیستند. حمام های مدرن احتیاج به کاغذهایی با رنگ خنثی و طرح بسیار ساده و بدون هیچگونه نقش و نگار دارند. رنگ سفید، خاکستری، سفید، قهوه ای و مشکی گزینه ای عالی برای فضاهای مدرن هستند. طرح خود کاشی ها بروی کاغذ نیز به شکل های ساده تزیین شده اند و نهایتا در اندازه و بافت روی کاشی، جزئیات اندکی وجود خواهد داشت. شکل های زیر تعدادی از این طرح های مدرن را نشان می دهد.

کاغذ دیواری ایی که استفاده می کنید حتما نباید الگوهای عظیم و چشم گیر را بنمایش بگذارد. الگوه های کوچک و ساده هم توانایی انجام این کار را به نحو احسنت دارند. حمام آورده شده در شکل اول پایین مساحت کوچکی دارد اما کاغذ دیواری طرحدار انتخاب شده برای آن محیط را بسیار شیک و لوکس نشان می دهد. طرح این کاغذ دیواری بنوعی آدم را یاد دیوارپوش های چوبی می اندازد. در شکل سوم از کاغذی دیواری استفاده شده طرح بسیار ریزی دارد که باعث شده هر چیزی که جلویش قرار می گیرد، مثل سینک، توالت یا ست آینه دستشویی خیلی زیباتر بنظر برسد.

در تصاویر زیر اگر با برشی محدود فقط کاغذ دیواری طرح کاشی را به افراد نشان دهند به سبب زیبایی و شیک بودنِ آنها نمی توان به درستی حدس زد که چنین طرح های زیبایی از کاغذ دیواری ها در سرویس بهداشتی استفاده شده باشند و تصور بر استفاده از آنها در سایر مکان ها خواهد بود. استفاده بسیار دقیق و بجا از این دیوارپوش ها در سرویس بهداشتی نشان دهنده دقت طراح و حساسیت سفارش دهنده در چنین مواردی خواهد بود.

از آنجایی که کاغذ دیواری طرح کاشی اجرای راحت تری داشته و همینطور به آسانی قابل تعویض است، هزینه نگهداری و بازسازی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی نیز می تواند تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

ابتدای مطلب اشاره کردم که ترکیب کاغذ دیواری با کاشی ایده ایست که امروزه خیلی محبوب شده است. اگر کاشی و کاغذ دیواری با یکدیگر مچ باشند ظاهر نهایی فوق العاده شیک بنظر خواهد رسید. در شکل اول پایین، کاغذ دیواری آبی رنگ با وجود طرح های گلدار و شلوغ به خوبی با کاشی های به رنگ خثنی مچ شده و ترکیبی را بوجود آورده که هر بییننده ای با نگاه کردن به آن احساس آرامش و آسودگی می نماید. شکل دوم طرح به مراتب پیچیده تری را عرضه می نماید. در اینجا بجای کاشی از سنگ مرمر طبیعی استفاده شده که در ترکیب با کاغذ دیواری طرح شکوفه، فضایی باز و شاد ایجاد نموده است.

برخی از حمام و دستشویی ها باید طوری طراحی شوند که آدم به محض قرار دریافت در آنها خود را برای مدتی گم نموده و تمام گرفتاری ها را فراموش کند. کاغذ دیواری استوایی که در شکل پایین استفاده شده دقیقا همین کار را انجام می دهد. تصور می کنم حمام کردن با وجود این کاغذ دیواری اندکی طولانی تر خواهد شد.

آنهایی که خیلی دیر به دیر تصمیم به تعویض و نوسازی دکوراسیون منزلشان می گیرند باید سراغ طرح هایی بروند که هیچ وقت کهنه نخواهند شد. شکل آورده شده در پایین، حمام با کلاسی را نشان می دهد که برای سال های سال همینطور باکلاس باقی خواهد ماند.

منبع: اتاق

به "کاغذ دیواری طرح کاشی شیک مناسب حمام و سرویس بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذ دیواری طرح کاشی شیک مناسب حمام و سرویس بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید