معرفی برند لوکس هوگو باس (Hugo Boss)

به گزارش اسپند دود کن، برند هوگو باس، Hugo Boss که اغلب با نشان BOSS بر روی محصولات آن را می شناسیم، یک برند لوکس آلمانی است که در سال 1924 توسط هوگو فردیناند باس پایه گذاری شد و خواستگاه آن شهر متزینگن Metzingen آلمان است.

معرفی برند لوکس هوگو باس (Hugo Boss)

تمرکز اصلی برند هوگو باس فراوری لباس های نظامی برای سربازان نازی در زمان جنگ جهانی دوم و حتی پیش از آغاز جنگ بود. بعد از جنگ و از جهان رفتن هوگو فردیناند باس، موسس برند، این شرکت تمرکز خود را به سمت فراوری کت و شلوار های مردانه معطوف کرد. شرکت در سال 1985 به شهرت رسید و در سال 1997 آغاز به طراحی و فراوری خط فراوری لباس های زنانه کرد. اولین کالکشن لباس های زنانه را در سال 2000 ارائه داد و در سال 2008 لباس های کودک را نیز به مجموعه محصولات فراوریی خود افزود و از آن موقع تا کنون به رشد خود ادامه داد تا توانست با بیش از 1100 فروشگاه در سراسر جهان در زمره بزرگترین خانه های مد در جهان قرار بگیرد.

تاریخچه برند هوگو باس

هوگو باس مدتی پس از آغاز فعالیتش، به دلیل شرایط اقتصادی آن موقع آلمان ورشکست شد. اما در سال 1931، با طلبکاران خود به توافق رسید و دوباره با شش چرخ خیاطی آغاز به کار کرد. در همان سال او به ارتش نازی پیوست و به موجب آن فروش و سود حاصل از فروش محصولاتش چندین برابر شد.

در سال 1946، هوگو باس به خاطر عضویت در گروه نازی، حمایت اقتصادی از این گروه و فراوری یونیفرم برای آن ها از حق رای و اداره کسب و کار محروم شد و جریمه سنگین هفتاد هزار دلار برای او بریده شد. باس بعد ها درخواست تجدید نظر کرد و در حکم جدید به عنوان هوادار و پیرو حزب نازی شناخته شد و این امر سبب تخفیف مجازات او شد. او در سال 1948 از جهان رفت، اما کسب و کار او همچنان به حیات خود ادامه داد.

به خاطر ممنوعیت کاری باس، داماد او ایگوین هالی Eugen Holy مالک و صاحب اختیار شرکت شد. در سال 1950 شرکت اولین سفارش کت و شلوار مردانه خود را دریافت کرد و به تدریج و تا سرانجام سال تعداد کارمندان شرکت به 150 نفر رسید. در سال 1969 ایگوین بازنشسته شد و اداره شرکت را به دو پسر خود واگذار کرد که این امر به توسعه جهانی برند یاری شایان توجهی کرد.

شرکت اولین عطر تحت نام برند را در سال 1984 وارد بازار کرد. این امر موجب رشد سهام شرکت در بازار بورس فرانکفورت در همان سال شد. در همین سال ها بود که برند با قبول اسپانسری چند بازیکن مشهور گلف و تنیس به شناخته تر شدن خود یاری کرد. در سال 1989 شرکت اولین عینک های آفتابی تحت لیسانس خود را طراحی کرد. سال بعد شرکت توسط یک گروه ژاپنی خریداری شد.

پس از آنکه گروه فراوری پارچه مارزوتو 77.5% از سهام شرکت را خریداری کرد، Hugo و Baldessarini در سال 1993 معرفی شدند. این برند ها بعد ها به گروه مد والنتینو واگذار شده و سپس به پریما Permira یک گروه سهام دار خصوصی مستقر در لندن فروخته شد. تحت مالکیت پریما، شرکت فروشگاه های جدید خود را بازگشایی کرد و در ایالت متحده آمریکا و چین گسترش بیشتری یافت و توانست فاصله زمانی میان طراحی و فروش را کاهش دهد. این راه حل جدید، فروش شرکت را از 70% عمده فروشی به 60% خرده فروشی در 1041 فروشگاه متعلق به برند تغییر داد. در این زمان بود که پریما در ماه مارس سال 2015 سهام خود را به عموم فروخت و حدود 2.5 میلیارد یورو (حدود 2.7 میلیارد دلار) را در ازای سرمایه گذاری به مصرف کنندگان خود بازگرداند.

برند هوگو باس در جهانی امروز

امروزه هوگو باس، 388 فروشگاه، 531 مغازه و 122 محل فروش را اداره می نماید. این شرکت همچنین یک عمده فروشی به ارزش 1.04 میلیارد یورو دارد. بر اساس آمار اقتصادی در سال 2014 درآمد کلی 2.6 میلیارد یورو (2.9 میلیارد دلار) داشته است و درآمد خالص این شرکت به 333 میلیون یورو (3.5 میلیون دلار) بوده است.

این شرکت برند های زیر مجموعه ای بسیاری را نیز اداره می نماید. برای مثال در سال 2014 باس بلک Boss Black بزرگترین زیر مجموعه گروه باس بود که حدود 72% درصد تمام فروش را در آن سال به خود اختصاص داد. بعد از آن اورن باس Orange با 12% و هیوگو با 9% و سبز با 8% رتبه های بعدی فروش را به خود اختصاص دادند.

این شرکت هنوز در خواستگاه اصلی اش یعنی متزینگن در نزدیکی اشتوتگارت آلمان واقع است. کلاوس-دیتریش لاهرس، 61 ساله، مدیر عامل شرکت است و از سال 2008 بر این سمت تکیه زده است. به تازگی و بر اساس نظرسنجی ها برند هوگو باس هم ردیف برند های مشهور جهان مانند لویی ویتون و کریستین دیور قرار گرفته است.

فرصت های زیادی برای رشد این برند در سرتاسر جهان وجود دارد. برند هوگو باس موقعیت هایی برای بازگشایی فروشگاه های بیشتری برای خرده فروشی و پیشرفت در سطح جهانی دارد. هوگو باس، پیشگام در عرصه مد جهانی، داستان بی نظیری از موفقیت را در خود دارد که آینده روشنی نیز در انتظار اوست.

گروه مد و پوشاک اسپند دود کن

منبع: setare.com

به "معرفی برند لوکس هوگو باس (Hugo Boss)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برند لوکس هوگو باس (Hugo Boss)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید