در اجرای قانون جهش فراوری مسکن به هزینه های پنهان توجه گردد

به گزارش اسپند دود کن، خبرگزاری خبرنگاران- صاحب نظر و کارشناس عرصه مسکن و ساختمان گفت: در اجرای قانون جهش فراوری مسکن با هزینه های پنهانی مواجهیم که اگر به ان توجه گردد بسیاری از اولویت های ما تغییر می نماید.

در اجرای قانون جهش فراوری مسکن به هزینه های پنهان توجه گردد

به گزارش خبرگزاری اسپند دود کن، حمیدرضا فرتوک زاده در نشست موانع اجرایی قانون جهش فراوری مسکن که به میزبانی سازمان بازرسی کل کشور برگزار گردید، اضافه کرد: در اجرای این قانون بسیار پیچیده و بزرگ باید بر اساس سناریو حرکت کنیم و بدون سناریو نمی توانیم پیش بینی کنیم که در چهار یا هشت سال آینده چه اتفاقی می افتد.

وی گفت: یکی از توجه لازم در سناریوسازی، امکان های تامین اقتصادی است چرا که برآورد هزینه های پنهان بسیار مهم تر از هزینه های سرانگشتی آن است و اگر ما هزینه های پنهان را بتوانیم برآورد کنیم بسیاری از اولویت های ما تغییر می نماید.

این صاحبنظر در عرصه مسکن و ساختمان گفت: ما هم اکنون برای اجرای قانون جهش فراوری مسکن نیازمند سرمایه در گردش برای کارخانه های فراوری مصالح ساختمانی هستیم.

آقای حسن احمدی نوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این نشست گفت: 141 هزار هکتار از مساحت شهری کشور مربوط به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی است که 30 درصد جمعیت کشور در آن ساکن هستند و برای اجرای قانون جهش فراوری مسکن باید از ظرفیت این بافت ها استفاده گردد.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی فعالی داریم و اگر در سیاست گذاری ها به این بخش توجه گردد در نوسازی های این بافت های فرسوده می توان اقدامات مردمی موفقی انجام داد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه کرد: هم اکنون هفت و نیم میلیون واحد مسکونی در این بافت های فرسوده امکان ساخت وجود دارد و باید 30 درصد منابع اجرای قانون جهش فراوری مسکن را به بافت های فرسوده اختصاص دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "در اجرای قانون جهش فراوری مسکن به هزینه های پنهان توجه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اجرای قانون جهش فراوری مسکن به هزینه های پنهان توجه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید