تو می توانی عادل!

به گزارش اسپند دود کن، اگرچه همچنان تحرکات جسته و گریخته ای، مثلا از ناحیه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در جریان است تا عادل فردوسی پور به آنتن تلویزیون برگردد، اما بسیار بعید است که این وصال در شرایط فعلی محقق گردد. مجری خوشنام نود به دلایلی که هرگز با مردم در میان گذاشته نشد، مغضوب مدیران تلویزیون است و حتی گزارش مسابقات فوتبال را هم از او دریغ می نمایند.

تو می توانی عادل!

از سوی دیگر برنامه جایگزین نود هم با امتیازات ویژه، در باکس دوشنبه شب ها برقرار است. فوتبال برتر، بدون محدودیت خاص زمانی روی آنتن می رود و مجری آن حتی از حق تمسخر آمار نظرسنجی های صداوسیما و هم طعنه زنی های گاه و بیگاه به شخص فردوسی پور برخوردار است. در این شرایط معلوم است که فضایی برای عادل باقی نمی ماند. او هم که به فوتبال اعتیاد دارد، بعد از یک سال و نیم بیکاری، حالا به طور جدی عزم نموده به حوزه برنامه سازی برگردد و این کار را در فضای اینترنت پیش ببرد.

فردوسی پور از مدت ها پیش به نزدیکانش گفته بود که تصمیمش را برای فراوری برنامه ای شبیه نود در تلویزیون های اینترنتی گرفته و حالا به نظر می رسد به موعد اجرای این ایده نزدیک هستیم. اخبار حاکی از آن است که آغاز لیگ بیستم فوتبال، یعنی میانه های مهر زمان آغاز پخش برنامه اینترنتی فردوسی پور خواهد بود؛ شویی که می گفتند اسمش نود نو است، اما گویا این مساله قطعی نیست.

مسلما بازگشت عادل به فوتبال یک خبر بسیار مجذوب کننده و دلگرم کننده برای طرفداران این برنامه ساز توانا است، اما در عین حال فضای کاری تازه او چالش های خاص خودش را دارد. شاید اولین دغدغه عادل، احتیاج به کسب مجوز از صداوسیما باشد. با مقرراتی که اخیرا حاکم شده، حتی برنامه سازی در تلویزیون های اینترنتی هم به دریافت مجوز از صداوسیما احتیاج دارد و این یعنی تشکیلاتی که عادل را رانده، باید موافقتش را با ادامه فعالیت او در بستری تازه اعلام کند!

اگر خوش بین باشیم و تصور کنیم مدیران صداوسیما بدون مشکل تراشی این زمینه را فراهم خواهند کرد، پس از آن چالش جذب مخاطب از راه خواهد رسید. صد البته عادل برای دو دهه پرمخاطب ترین چهره تلویزیون بوده، اما به هر حال مدیوم صداوسیما با اینترنت فرق دارد.

او البته در دوران فراق، یک برنامه تک قسمتی به نام کلاسیکو را با موضوع رویارویی بارسلونا و رئال مادرید برای تلویزیون های اینترنتی فراوری کرد که موفقیت قابل ملاحظه ای به دست آورد. کلاسیکو ظرف 24 ساعت اول بارگذاری بیش از یک میلیون و 800 هزار بار دیده شد که یک رکورد دست نیافتنی بود. این مساله نشان می دهد عادل شگرد های مخاطب گیری در فضای اینترنتی را هم بلد است. به علاوه قطعا لحن او و برنامه اش در این فضا می تواند تندتر باشد و بسیاری از کسانی که به دلایل مختلف از حضور در تلویزیون استقبال نمی کردند هم حاضر به همکاری با برنامه اینترنتی فردوسی پور خواهند شد.

میهمانان ویژه همان برنامه کلاسیکو هم علی دایی و وریا غفوری بودند. مثلا در نظر بگیرید با آغاز لیگ بیستم، نخستین برنامه عادل با حضور علی کریمی و انجام یک مصاحبه بی پرده و مجذوب کننده با او فراوری و پخش گردد؛ قطعا مخاطبان لذت خواهند برد. به هر حال باید تا مهرماه منتظر بمانیم و ببینیم بار عادل در بستر اینترنت، صحیح و سالم به دست مخاطبان مشتاق می رسد یا نه!

منبع: فرارو

به "تو می توانی عادل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تو می توانی عادل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید