تصاویر برگزیده سال 2011 (18

به گزارش اسپند دود کن، پرشین استار : World press photo یک موسسه غیرانتفاعی و مستقلی است که در سال 1955 میلادی در هلند پایه گذاری شد و هدف آن حمایت و توسعه حرفه عکاسی خبرنگاران در دنیا است که هرسال برترین عکس های گزارشگران خبری را در بخش های مختلف معرفی می نماید، ضمناً برترین عکس سال هم به وسیله این موسسه معرفی می گردد. روز شنبه 11 فوریه در دوره 2012 ورلدپرس فتو که اختصاص به برترین عکس های سال 2011 داشت، برندگان این دوره معرفی گردیده و عکس ساموئل آراندا، عکاس اسپانیایی روزنامه نیویورک تایمز به اسم برترین عکس سال از سوی ورلدپرس فتو معرفی گردید. نگاهی داریم به تعدادی از عکسهای تماشایی برندگان ورلدپرس فتو در سال گذشته میلادی ...

تصاویر برگزیده سال 2011 (18

زن یمنی پیکر مجروح عزیزش را در آغوش گرفته است. ساموئل آراندا، عکاس اسپانیایی روزنامه نیویورک تایمز جایزه برترین عکس خبری ورلدپرس فتو 2011 را برای این عکس کسب کرد.

خرس قطبی بر فراز صخره ای در ساحل نوایا زملیا در روسیه برای خوردن تخم پرندگان دریایی رفته است.

جینی ای راس عکاس آمریکایی برای ثبت این عکس جایزه نخست بخش طبیعت سینگلز را نصیب خود کرد.

نبرد در راس النوف در لیبی. یوری کوزیرف عکاس روسی نورایمیجز برای این عکس مقام نخست بخش اسپات نیوز سینگلز را به خود اختصاص داد.

ملاقات دو تیم رگبی اولد بلودر و بلکراک در زیر باران شدید در دوبلین که ری مک منوس عکاس ایرلندی اسپرتزفایل برای آن جایزه دوم بخش ورزشی سینگلز را به دست آورد.

برنت اتایرتون عکاس آفریقای جنوبی آژنس گتی ایمیجز برای عکس این دو کرگدن در ناتال که قاچاقچیان شاخ و بخشی از استخوان پیشانی یکی از آنها را بریده اند برنده جایزه نخست بخش استوریز طبیعت شد.

شادی یک مادر ژاپنی که مدرک تحصیلی دخترش را پس از سونامی ژاپن در میان ویرانه های شهر هاگاشیماتسوشیما یافته است. یاسویوشی شیبا عکاس ژاپنی فرانس پرس برای این عکس جایزه نخست مردم در نیوز استوری را به خود اختصاص داد.

دو مرد یمنی و همسران بسیار نوجوانشان در منطقه کوهستانی حجاه حجاه. استفنی سینکلر عکاس آمریکایی آژانس وو برای این عکس جایزه نخست در بخش مسایل معاصر، بخش مجموعه عکس های روایی را کسب کرد.

الکس ماژولی عکاس ایتالیایی آژانس مگنوم برای عکس فریادهای خشمگین مردم در میدان التحریر قاهره جایزه نخست بخش اخبار عمومی سینگلز را به دست آورد.

چهره یک پلیس تازه استخدام شده افغان در پادگان آموزشی در قندوز. تان کوئن عکاس هلندی برای این عکس جایزه دوم بخش پرتره استوریز را به دست آورد.

عکسی دهشت آور از قتل عام شیعیان در روز عاشورا در شهر کابل و دخترکی شوکه شده که فریاد می زند.

مسعود حسینی عکاس افغان از آژانس فرانس پرس برای این عکس جایزه اول سینگلز بخش اسپات نیوز را به خود اختصاص داد.

یک نوجوان در رودخانه کنگو در حومه شهر کیسانگانی در جمهوری دموکراتیک کنگو ماهی می گیرد. جانی هاگلند عکاس نروژی برای این عکس جایزه دوم بخش سینگلز زندگی روزمره را کسب کرد.

کوئیشیرو تزوکا عکاس ژاپنی روزنامه ماینیچی شیمبون در بخش استوریز اسپات نیوز برای این عکس که هجوم سونامی را به شهر ناتوری نشان می دهد به خود اختصاص داد.

اجساد قربانیان یک کشتار در جریان درگیری باندهای مواد مخدر که در درون یک تاکسی در آکاپولکو در مکزیک کشف شد. پدرو پاردو عکاس مکزیکی از آژانس فرانس پرس با این عکس توانست مقام سوم بخش مجموع عکس های روایی مسائل معاصر را به خود اختصاص دهد.

تصویر زیرآبی از شنای قهرمانان سه گانه در رقابت های قهرمانی دنیا فورد آیرون من در در سواحل کایلوآ بی در هاوایی. دونالد میرال جونیور عکاس آمریکایی برای این عکس پیروز شد مقام نخست بخش سینگلز ورزشی را کسب کند.

یک پلنگ وحشی در روستای لینگبو در نزدیکی شهر سیلیگوری هند به پشت یک نگهبان حفظ محیط زیست می پرد. سالینگ برا عکاس هندی برای این عکس جایزه افتخاری سینگلز اسپات نیوز را به دست آورد.

تصویر یک غواص در میان گله ماهیان غول پیکر تن در نزدیکی آبهای ساحلی کارلو فورته در جزیره ساردنیا در ایتالیا. جایزه سوم بخش سینگلز طبیعت برای ثبت این عکس به فرانچسکو زیزولا عکاس ایتالیایی از آژانس نورایمجیز اهدا شد.

یک سرباز ارتش کانادا در درون سنگرش در پایگاه سپروان گر در منطقه پنجوی در استان قندهار افغانستان جاز می نوازد. دیوید گلدمن عکاس آمریکایی خبرگزاری آسوشیتدپرس برای این عکس جایزه نخست سینگلز بخش هنر و نمایش را کسب کرد.

پرتره توکو کونو یکی از بازماندگان سونامی مرگبار یازدهم مارس 2011 ژاپن در اردوگاه پناهندگان در سندایی در شمال توکیو. دنیس روور عکاس فرانسوی جایزه سوم بخش سینگلز پرتره را برای این عکس به دست آورد.

مردم در مراسم اعدام (در ملا عام) یک قاتل سریالی که پنج زن را در شهر قزوین به قتل رسانده بود. ابراهیم نوروزی عکاس ایرانی برای این عکس مقام دوم حوزه مسایل معاصر، بخش مجموعه عکس های روایی را کسب کرد.

یک مخالف رژیم قذافی در کنار پرچم انقلابیون در بندر نفتی راس النوف در لیبی نشسته است. رمی اوشلیک عکاس فرانسوی برای این عکس جایزه نخست اخبار عمومی روایتی را دریافت کرد.

یک مرد با صعود به بالای یک برج برق با ولتاژ بالا در استان سیچوان چین دست به خودکشی زده است.

او خواهان پرداخت غرامت بخاطر تخریب خانه اش به وسیله دولت محلی بود.

داوطلبان کره جنوبی در لباس بابانوئل در راستای هشدار به تولد افزایش نوزادان زودرس متولد شده در سئول

حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر در حین حضور یافتن در دادگاه برای یکی از جلسات محاکمه خود در قاهره مرکز مصر

تصویری از یک دختر 22 ساله چینی که با لباس عروسی بخاطر خیانت دوست پسرش با پریدن از یک ساختمان هفت طبقه مسکونی دست به خودکشی زده است.

منبع: برترین ها

به "تصاویر برگزیده سال 2011 (18" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر برگزیده سال 2011 (18"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید