ایجاد مراکز خیریه ورزشی می تواند زمینه ساز پیشرفت مداوم ورزش باشد

به گزارش اسپند دود کن، خبرنگاران/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان با بیان اینکه ورزش و تربیت بدنی به واسطه کرونا ضربه فنی شد که عواقب بسیار بدی را بر جای گذاشت ، گفت: ایجاد مراکز خیریه ورزشی در راستای تغذیه تیم ها می تواند گامی موثر در زمینه پیشرفت مداوم ورزش باشد.

ایجاد مراکز خیریه ورزشی می تواند زمینه ساز پیشرفت مداوم ورزش باشد

مجید بیکی، امروز چهارشنبه 28 مهر در شورای ورزش شهرستان به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: کرونا در موضوعات اجتماعی، آسیب های جدی را وارد نموده و قطعاً پس از کرونا مباحثی خواهیم داشت که احتیاج به برنامه ریزی و ورود بخش ها و نهادهای مختلف اجتماعی و مردمی خواهیم داشت.

به گزارش اسپند دود کن، وی ادامه داد: امور اجتماعی و فرهنگی موضوعاتی هستند که احتیاج به کارنمودهای فراوانی دارند اما نمی توان به سرعت نتیجه اقدامات خود را مشاهده کرد؛ باید برنامه ریزی کرد تا زمینه های توسعه ورزش فراهم گردد چرا که ورزش در سلامت جسم و روان بسیار موثر است.

فرماندار نهبندان اضافه کرد: تنبلی، بی حالی و محدودیت ها مردم را در شرایطی قرار داده که موجب منع از اجتماعات مردمی شده است و آثار زیان بار زیادی بر روان جامعه ما خواهد گذاشت.

وی با اشاره به استفاده از امکانات و قابلیت ها باید در این برنامه گنجانده گردد تا تمام اقشار و جامعه هدف از آن بهره ببرند، توضیح داد: همه جامعه باید جذب ورزش نموده و صرفاً فقط بخش خاصی از مردم درگیر ورزش نباشند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه مردم باید به ورزش احساس احتیاج داشته باشند و فعالیت های ورزشی در جوانان و سالمندان بیشتر دیده گردد، ادامه داد: ورزش همگانی و ورزش روستایی عشایری این دو حوزه عمومی تری نسبت به بقیه در زمینه ورزش دارد.

بیکی اظهار کرد: برخی از ورزش ها تخصصی است و هر کسی نمی تواند در آن فعالیت کند و ابتدا فرد باید آمادگی و آموزش های لازم را ببیند، اما برخی از ورزش ها مانند پیاده روی، برگزاری مسابقات به مناسبت های مختلف، برگزاری ورزش های بومی محلی در منطقه ها مختلف روستایی بدون بهانه قابل برگزاری است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی سالن های ورزشی، چمن های مصنوعی و احداث و توسعه زیرساخت ها تا حدودی می توانیم زمینه استفاده مناسب و صحیح را فراهم کنیم، اضافه کرد: امروزه هستند کسانی که ورزش را به عنوان هدف خود دنبال می نمایند، بدون اینکه زیرمجموعه نهادی باشند و می توان با برگزاری نشست ها و پیگیری های مداوم در محلات هیئت هایی در راستای فعالیت های ورزشی ایجاد گردد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه شهرداری ها باید از این نوع فعالیت ها حمایت نمایند تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم، البته که برای داشتن جامعه پیش و سالم فعالیت یک دستگاه به تنهایی کافی نیست، ادامه داد: طی نشست هایی می توانیم با جذب خیرین ورزشی و همکاری نهادهای دیگر از تیم های ورزشی حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز خیریه ورزشی در راستای تغذیه تیم ها می تواند گامی موثر در زمینه پیشرفت مداوم ورزش باشد، یادآور شد: با آنالیز نقاط ضعف و قوت، استفاده از ظرفیت ها، ایجاد امکانات احواث زیرساخت های ورزشی شاهد آینده درخشانی خواهیم بود هر چند که تا به امروز نیز به نتایج مطلوبی رسیده ایم.

در انتها این جلسه از روسای هیات های ورزشی و بعلاوه فرماندار و رییس تربیت بدنی شهرستان تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایجاد مراکز خیریه ورزشی می تواند زمینه ساز پیشرفت مداوم ورزش باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مراکز خیریه ورزشی می تواند زمینه ساز پیشرفت مداوم ورزش باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید