افزایش ظرفیت 6 هزار مگاواتی تولید برق تا پیک تابستانی

به گزارش اسپند دود کن، تهران (پانا) - وزیر نیرو گفت برای پیک تابستان 1401 افزایش 6 هزار مگاوتی ظرفیت تولید برق پیش بینی شده است.

افزایش ظرفیت 6 هزار مگاواتی تولید برق تا پیک تابستانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان در نشست با مدیران صنعت برق و انرژی کشور اظهار کرد: برای دستیابی به 6هزار مگاوات افزایش تولید، 4 هزار و 500 مگاوات نیروگاه حرارتی، 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و بیش از هزار مگاوات افزایش راندمان و تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: همه اقدام ها به طور هفتگی پیگیری می شوند و امیدواریم با همکاری و مشارکت همه اعضای صنعت برق، شاهد پیشرفت روز افزون باشیم چرا که این مهم میثاق ما با همه همکاران است.

وزیر نیرو گفت: جوان سازی صنعت برق از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موضوع باید به طور جدی دنبال شود، چرا که خدمات بهتر در سال های آینده جز با جوان سازی محقق نمی شود. سن، شاخص مهمی در جوان سازی بوده اما باید علاوه بر این شاخص، تجربه را نیز در کنار آن قرار داد.

محرابیان مشی دولت سیزدهم را عمل به وعده ها عنوان نمود و خاطرنشان ساخت: اگر قولی را در این دولت می دهیم باید عملی شود. در سفرهای استانی هر آنچه مصوب شده باید اجرا شود چرا که مردم با امیدی خاص اقدام های دولت سیزدهم را دنبال می کنند.

وی درباره تدوین برنامه هایی در بخش مدیریت تولید و تقاضا، گفت: در موضوع مصرف، رعایت الگو و مدیریت مصرف از طریق مشترکان از مهم ترین موضوع ها است. به عبارتی معتقد بر حمایت از مشترکان رعایت کننده الگوی مصرف هستیم و اگر مصارف بالاتر از الگو باشد باید خارج از چارچوب های غیریارانه ای پیگیری شود.

وزیر نیرو افزود: اصلاح تعرفه یکی از کلیدی ترین موضوع های مدیریت تقاضا است؛ به نحوی که ما از مشترکان خودمان به نوعی حمایت کنیم که تشویق مشترک به مصارف در حد الگو باشد.

محرابیان درباره اعتبارات و بودجه 1401 گفت: لایحه بودجه 1401 در حالی منعقد شده که جهت گیری های انقباضی در هزینه ها وجود داشت، اما دولت از برنامه های آب و برق وزارت نیرو حمایت کرد و این مهم شرایط را برای حرکت رو به جلو صنعت فراهم کرده است.

محرابیان افزود: این بودجه باعث تحقق همه برنامه های وزارت نیرو می شود، با اجرای برنامه های وزارت نیرو امیدواریم شاهد تحقق برنامه زمستان و تابستان بدون خاموشی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ارائه بهترین خدمات در حوزه آب و برق خواسته مردم از ما است، ادامه داد: طبق برنامه ارائه شده به مجلس، در صنعت برق تکلیف همه مدیران تعیین بوده و باید طبق برنامه موجود حرکت کنیم تا به شرایط مطلوب در کشور برسیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش ظرفیت 6 هزار مگاواتی تولید برق تا پیک تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت 6 هزار مگاواتی تولید برق تا پیک تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید