35 درصد از اراضی سنندج وقفی است

به گزارش اسپند دود کن، رییس اداره اوقاف و امور خیریه سنندج گفت: در حال حاضر 35 درصد اراضی سطح شهر سنندج وقفی بوده و از این اندازه 98درصد وقف بر مساجد است.

35 درصد از اراضی سنندج وقفی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های اسپند دود کن از سنندج،آرمان شریفی رییس اداره اوقاف و امور خیریه سنندج گفت: در حال حاضر 35 درصد اراضی سطح شهر سنندج وقفی بوده که از این اندازه اراضی، 15 درصد موقوفاتی است که متولی دارند و بصورت غیرمتصرفی اداره می شوند.

شریفی اضافه نمود: در حال حاضر با توجه به اینکه 98درصد موقوفات وقف بر مساجد است لذا وقف برمساجد در اولویت ما نیست و واقفان می توانند در نیات خود احتیاجمندی های روز جامعه از جمله یاری به بیماران خاص، ازدواج جوانان، اشتغال، درمان و مسکن زوج های جوان را لحاظ نمایند.

او اضافه نمود: از صدر اسلام وقف از درجه و اهمیت بالایی برخوردار بوده و در آن موقع بیشتر صحابه از برترین دارایی خود می گذشتند و آن را وقف می کردند و هدفشات قرب الهی بود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سنندج یادآور شد: امروز استان کردستان و شهر سنندج به لحاظ جمعیت و مساحت درجه برتر کشوری را در زمینه وقف دارد، ضمن اینکه انتظار می رود در این زمینه دغدغه روز احصا شده و مردم براساس احتیاجمندی های جامعه وقف نمایند.

شریفی در ادامه به عملکرد این اداره در نیمه نخست امسال اشاره نمود و گفت: از اول امسال تا سرانجام شهریور 570 مورد اجاره نامه املاک وقفی در سطح شهر سنندج تنظیم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

شریفی با اشاره به تنظیم اولیه 75 مورد اجاره نامه با پیگیری ادارات حقوقی، وصول مطالبات و اجارات اوقاف در امسال اضافه نمود: بعلاوه در این بازه زمانی 460 مورد بازدید میدانی از رقبات و بعلاوه در زمینه احیای موقوفات صورت گرفته است.

او گفت: بعلاوه امسال 70مورد طرح دادخواست حقوقی علیه متصرفین دعوانی صورت گرفته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سنندج اضافه نمود: در نیمه نخست امسال موقوفات سطح شهر سنندج 70 میلیارد ریال عایدی داشته که 40 میلیارد ریال آن اجرای نیات واقفان بوده است.

شریفی به افزایش حقوق ماموستایان اشاره نمود و گفت: سالانه 24میلیارد ریال حقوق به ماموستایان و خادمان مساجد پرداخت می گردد.

او با بیان اینکه در حال حاضر 610موقوفه در سطح شهر سنندج وجود دارد، گفت: از مردم خیر و نوعدوست و کسانی که از استطاعت اقتصادی برخوردارند انتظار می رود وارد میدان شده و از مال و دارایی خود در راه برطرف احتیاج های روز جامعه وقف نمایند.

از 12تا 22 مهر جاری با اسم دهه وقف نامگذاری شده است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "35 درصد از اراضی سنندج وقفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 درصد از اراضی سنندج وقفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید