کرونا خطری برای جشنواره ندارد، نمایش آثار برگزیده در تلویزیون، بزرگترین انگیزه برای مستندسازان

به گزارش اسپند دود کن، برنده برگ زرین دوره سوم جشنواره تلویزیونی مستند به دانشجو گفت: درباره این دوره هم که با دوره شیوع کرونا هم زمان شده، یکی از نقاط قوت جشنواره بر خلاف جشنواره های دیگر که در سینما اکران می شوند رعایت پروتکل های بهداشتی است

کرونا خطری برای جشنواره ندارد، نمایش آثار برگزیده در تلویزیون، بزرگترین انگیزه برای مستندسازان

به گزارش خبرنگار فرهنگی اسپند دود کن، این روزها فراخوان چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند منتشر شده و به بهانه گفتگویی داشته ایم با امیر باشتی، برگ زرین دوره سوم جشنواره تلویزیونی مستند که در ادامه از نظرتان میگذرد. باشتی درباره کیفیت برگزاری جشنواره شرح داد: سال جاری میزان تبلیغات و توجه به جشنواره بیشتر از سال های قبل است اما همچنان ضعف هایی هم دارد.

وی گفت: به نظرم بهتر است برای اینکه مستندسازهای بیشتری وارد اتمسفر جشنواره شوند صنف های مربوط به مستندسازی و حتی مسئولان جشنواره های موازی مثل جشنواره حقیقت را در بخش داوری دخالت داد؛ یا مثلاً جایزه ای در جشنواره به عنوان جایزه انجمن مستند سازها قائل شد.

باشتی درباره اینکه مستندها در این جشنواره ازطریق قاب تلویزیون منتشر می شوند گفت: اینکه بستر انتشار آثار در تلویزیون است واقعا حسن بزرگی برای این جشنواره محسوب می گردد. ممکن است به واسطه اکران تلویزیونی فضا خیلی باز نباشد اما واقعا باید گفت که دایره انتخاب ها بسته هم نیست.

وی گفت: خود من هرگز فکر نمی کردم اثرم به واسطه محتوای خاصی که داشت در تلویزیون منتشر گردد و این مقدار هم بازدید داشته باشد، اما خوشبختانه با وسعت دید خوبی آثار انتخاب و منتشر می گردد.

کارگردان مستند مهرآباد-ناریتا در ادامه با اشاره به ارتباط مستقیم پخش مستند با گسترده تر شدن دامنه مخاطبان تلویزیون اظهار کرد: اکران مستندها در تلویزیون ممکن است حتی به جذب مخاطب بیشتر برای تلویزیون هم یاری کند. منظورم این نیست مخاطب مستند بیشتر از تلویزیون است، اما وقتی مستندها با وسعت دید انتخاب گردد، مخاطبانی که شاید کمتر اهل تلویزیون بوده اند جذب خواهند شد.

باشتی درباره ویژگی های جشنواره مستند تلویزیونی گفت: حضور آثار متنوع و مشارکت مردمی حسن بزرگی است که فرصت بسیار ارزشمندی در اختیار مستندسازها قرار می دهد. درباره این دوره هم که با دوره شیوع کرونا هم زمان شده، یکی از نقاط قوت جشنواره بر خلاف جشنواره های دیگر که در سینما اکران می شوند رعایت پروتکل های بهداشتی است و پخش آثار ما به کرونا ارتباط ندارد.

وی در سرانجام تاکید نمود: اکران تلویزیونی این حس را ایجاد می نماید که هم مخاطبان بیشتری با آثار درگیر شوند و هم خطرابتلا به بیماری وجود نداشته باشد که این به نظرم می تواند تبلیغ خوبی برای این دوره از جشنواره تلویزیونی مستند باشد.

برنده برگ زرین دوره سوم جشنواره تلویزیونی مستند درباره شکل آشنایی با این جشنواره گفت: تهیه کننده مستندم واسطه آشنایی من با این جشنواره و ارسال اثر به دبیرخانه بود. بعدها متوجه شدم دوستان مستند سازی زیادی در این جشنواره فعال هستند و واقعا برای مسرور کننده بود که افتخار حضور در آن را داشتم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کرونا خطری برای جشنواره ندارد، نمایش آثار برگزیده در تلویزیون، بزرگترین انگیزه برای مستندسازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا خطری برای جشنواره ندارد، نمایش آثار برگزیده در تلویزیون، بزرگترین انگیزه برای مستندسازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید