پیروزی پر گل دختران فوتبالیست ایران برابر لبنان، صعود ایران در دستان کره جنوبی

به گزارش اسپند دود کن، تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران در آخرین بازی خود از مرحله دوم قهرمانی آسیا لبنان را شکست داد و اکنون برای صعود چشم انتظار نتیجه بازی ویتنام و کره جنوبی است.

پیروزی پر گل دختران فوتبالیست ایران برابر لبنان، صعود ایران در دستان کره جنوبی

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران در آخرین بازی از مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف تیم لبنان رفت. در این بازی که از ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت ایران شروع شد، ملی پوشان کشورمان پیروز شدند حریف خود را با حساب پنج بر یک شکست دهند.

هرچند تیم ایران در ثانیه 48 بازی گل اول را دریافت کرد اما در ادامه توپ و میدان را در اختیار گرفت تا اینکه ویدا رعیت پرور، بازیکن ایرانی -آمریکایی تیم در دقیقه 15 بازی را به تساوی کشاند. در ادامه حملات تیم ایران ادامه پیدا کرد.

بازیکن لبنان در دقیقه 19 موقعیت خطرناک ایران را دفع کرد و مانع از به ثمر رسیدن گل دوم شد.

در دقیقه 26 بازی کیمیا رعیت پرور دیگر بازیکن ایرانی - آمریکایی تیم ملی به جای رقیه جلال نسب وارد زمین شد.

حملات تیم ایران ادامه داشت تا اینکه نگین زندی در دقیقه 32 با ورود به محوطه جریمه لبنان گلزنی کرد. چند دقیقه بعد شوت داخل محوطه جریمه بازیکن ایران به شکل خطرناکی از بالای دروازه لبنان به بیرون رفت تا در نهایت این نیمه با برتری دو بر یک ایران به پایان برسد.

نیمه دوم با برتری تیم ایران شروع شد به گونه ای که ویدا رعیت پرور در دو دقیقه ابتدایی بازی سومین گل ایران و دومین گل خود را هم وارد دروازه لبنان کرد. 6 دقیقه بعد نگین زندی هم دوباره گل زد تا حساب کار چهار بر یک گردد.

زهرا معصومی در دقیقه 70 گل پنجم ایران را به ثمر رساند. در دقایق پایانی بازی ضربه آزاد تیم ایران توسط دروازه بان حریف مهار شد و بازی با نتیجه پنج بر یک به پایان رسد.

مهدیه محمودی نیا (دروازه بان)، غزاله بنی طالبی، ملیکا محمدی، مرضیه فیضی، ویدا رعیت پرور، ثنا صادقی (کاپیتان)، نگین زندی، فاطمه شبان، رقیه جلال نسب، زهرا معصومی و گلنوش خسروی 11 بازیکن ایران در این مسابقه بودند.

تیم ایران تنها در صورت شکست ویتنام مقابل کره جنوبی به مرحله بعد صعود می نماید. از آنجایی که گل زده ایران نسبت به ویتنام بیشتر است در صورت شکست یک بر صفر ویتنام، ملی پوشان ایران راهی مرحله نهایی می شوند. اما اگر ویتنام 2-1 شکست بخورد کار به شمارش کارتهای زرد و قرمز می کشد و اگر ویتنام 3-2 شکست بخورد، ایران حذف خواهد شد. شکست با اختلاف بیش از یک گل ویتنام مقابل کره جنوبی نیز حکم به صعود ایران می دهد.

پیش از این ملی پوشان ایران برابر تیم های ویتنام و کره جنوبی به ترتیب تساوی و شکست به دست آوردند.

مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا از 6 تا 10 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است و تیم ایران در گروه B با کره جنوبی، ویتنام و لبنان هم گروه است. تیم های استرالیا، ازبکستان، میانمار و نپال نیز در گروه A با هم رقابت می نمایند. از این مرحله دو تیم برتر هر گروه به مرحله نهایی مسابقات که با حضور ژاپن، چین، کره شمالی و تایلند برگزار می گردد، صعود می نمایند.

منبع: انتخاب

به "پیروزی پر گل دختران فوتبالیست ایران برابر لبنان، صعود ایران در دستان کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی پر گل دختران فوتبالیست ایران برابر لبنان، صعود ایران در دستان کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید