شرایط کرونایی استان سمنان در اولین روز بهار 401

به گزارش اسپند دود کن، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تنها یک بیمار تازه مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید19 در 24 ساعت گذشته در منطقه ها تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

شرایط کرونایی استان سمنان در اولین روز بهار 401

دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت وگو با اسپند دود کن با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا به امروز 59 هزار و 971مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی توضیح داد: در 24 ساعت گذشته و از 29 اسفند سال 1400 الی اول فروردین ماه سال جاری بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک بیمار مثبت تازه مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تا به امروز به 11 هزار و 708 نفر رسیده است .

وی ادامه داد: علاوه بر این 48 هزار و 263 بیمار نیز به صورت سرپایی در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 488 نفر رسید.

آمار موارد ابتلا و فوتی در هر دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود

بعلاوه ستاد استانی مقابله با کرونا استان با اشاره به آمار مبتلایان به کل استان و شهستان های تحت پوشش هر دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود خاطرنشان کرد: در مجموع هر دو دانشگاه علوم پزشکی این استان در شبانه روز گذشته تنها سه بستری تازه ثبت شده است.

ستاد استانی مقابله با کرونا تعداد کل مراجعین به بیمارستان های سراسر استان را 56 نفر خاطرنشان کرد و عنوان نمود: در شبانه روز گذشته هیچ فوتی در این استان نداشتیم.

بنا بر اعلام این ستاد استانی در شبانه روز گذشته 22 تست مثبت قطعی در شهرستان های هشتگانه استان ثبت شده که 19 مورد آنها به صورت سرپایی بودند.

ستاد مقابله با کرونا استان سمنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 29 بیمار مبتلا به کووید19 در بخش های آی سی یو استان بستری هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط کرونایی استان سمنان در اولین روز بهار 401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونایی استان سمنان در اولین روز بهار 401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید