فروش 212 میلیاردی محصولات دانش بنیان به صنایع

به گزارش اسپند دود کن، معاون سازمان صنایع کوچک گفت: تا به امروز به وسیله 14 فن بازار، اقدام به شناسایی 723 احتیاج و برطرف 251 احتیاج فناورانه با مجموع فروش 212 میلیارد تومان محصولات دانش بنیان و انتقال دانش فنی نموده ایم.

فروش 212 میلیاردی محصولات دانش بنیان به صنایع

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، اصغر مصاحب گفت: در راستای تأمین احتیاجهای فناوری صنایع، نفوذ فناوری های نوین در آن ها، بهبود فرآیند مبادلات فناوری و ارتقا خدمات در این حوزه، 14 فن بازار منطقه ای با راهبری شرکت شهرک های صنعتی 14 استان کشور ایجاد شده و در حال فعالیت است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه نمود: شناسایی 723 احتیاج و برطرف 251 احتیاجفناورانهبا مجموع فروش 212 میلیارد تومان محصولات دانش بنیان و انتقال دانش فنی، از جمله دستاوردهای ایجاد 14 فن بازار منطقه ای توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.

وی اضافه نمود: فن بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات تکنولوژی است. در بازار فناوری، فن بازارها نقش واسطه ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به عرضه نمایندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران ایفا می نمایند و فن بازارها همچنین به ارائه مشاوره در مورد مراحل انتقال تکنولوژی می پردازند.

به گفته عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، تولد فن بازارها به دهه 1990 و کشورهای شرق آسیا برمی گردد. کشورهایی چون ژاپن، چین و هنگ کنگ که خود فراوری نماینده تکنولوژی نبودند و بیشتر از استراتژی انتقال تکنولوژی استفاده می کردند، برای ساماندهی به جریان انتقال تکنولوژی در کشورشان دست به ایجاد ساختارهایی زدند که بعدها به نام Technomarket یا Technomart معروف شدند.

مصاحب ادامه داد: ظرایف موجود در انتقال تکنولوژی، لزوم ایجاد اطلاع رسانی صحیح، مشاوره و استاندارد سازی مبادلات را به وجود آورد که این نقش توسط فن بازارها ایفا می گردد.

وی بیان داشت: در اصل فن بازار در نقش یک واسطه حرفه ای در سطوح مختلف در کنار عرضه نمایندگان (دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع) و متقاضیان تکنولوژی (صنایع عظیم، بنگاه های مالی کوچک و متوسط، سرمایه گذاران و حتی دانشگاه ها) خواهد بود.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با این تعریف می توان گفت فن بازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات تکنولوژی است. در این بازار، فروشندگان تکنولوژی فرصت می یابند تا ایده ها و تکنولوژی های خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آن ها اقدام به بازاریابی نمایند.

مصاحب اضافه نمود: از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان تکنولوژی نیز تقاضاهای خود را مطرح نموده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه ها داشته باشد.

وی تأکید کرد: اهداف اصلی فن بازارها، تقویت و تسهیل تبادل فناوری، حمایت و حفاظت از عرضهفنآوریو دانش فنی، تأمین احتیاجهای فناوری، بهره گیری از فنون تجاری سازی انتقال و انتشار و تأکید برفنآوریپیشرفته است.

لازم به ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 500 شهرک و 322 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه مالیدرحالبهره برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 37 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمعفنآوریاطلاعات و خدمات نرم افزاری، 85 هزار و 874 قرارداد منعقده و بهره برداری از 45 هزار و 912 واحد صنعتی و سه هزار و 58 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 935 هزار و 868 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: اقتصاد ایران

به "فروش 212 میلیاردی محصولات دانش بنیان به صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 212 میلیاردی محصولات دانش بنیان به صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید