سفیر ایران: هیچ کشوری به اندازه ایران خواستار سربلندی عراق نیست

به گزارش اسپند دود کن، سفیر کشورمان در بغداد با اشاره اشتراکات تاریخی غیرقابل انکار ایران و عراق تأکید کرد که هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران خواستار موفقیت و سربلندی عراق نیست.

سفیر ایران: هیچ کشوری به اندازه ایران خواستار سربلندی عراق نیست

به گزارش گروه بین الملل اسپند دود کن، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به این واقعیت غیرقابل انکار که ایران و عراق به عنوان دو همسایه قدیمی اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارند، تأکید کرد که هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران خواستار سربلندی و موفقیت عراق نیست.

ایرج مسجدی که با پایگاه خبری المانیتور مصاحبه می کرد، در مورد روابط تاریخی ایران و عراق گفت: روابط ایران و عراق طیف گسترده ای از حوزه های مالی، فرهنگی، علمی و مسائل بشردوستانه را در بر می گیرد.

وی توضیح داد: ما تا ابد با عراق همسایه هستیم و به همین دلیل هیچ کشوری به اندازه ما خواستار سربلندی عراق نیست. فرقی نمی نماید که کدام دولت در عراق در رأس قدرت باشد زیرا روابط و منافع دو کشور در حوزه های مختلف به حدی در هم تنیده شده است که هیچ دولتی نمی تواند آن را نادیده بگیرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اشاره به اینکه ایران قویاً بر این باور است که حضور آمریکا در منطقه حاصلی جز تشدید بی ثباتی، رشد تروریسم و شکل گیری مکانیسم های استعماری جدید ندارد، گفت: ایران خواستار تقویت نظم و امنیت در عراق و بازسازی این کشور است، اما حمایت ما از عراق یک حمایت مشروط نیست. اینکه عراقی ها بخواهند نیروهای آمریکایی را اخراج نمایند یا آنها را نگه دارند، تصمیمی است که به خودشان مربوط می گردد.

وی در ارتباط با کوشش بعضی کشورهای منطقه [مشخصاً عربستان] برای دریافت جای ایران در مبادلات انرژی با عراق نیز تأکید کرد: ایران بیش از 10 سال است که به عراق برق صادر می نماید و به دنبال این است که بزرگترین نیروگاه عراق در در بصره راه اندازی کند. ما هیچ مسئله ای با اینکه ارتباط عراق با دنیا عرب تقویت گردد، نداریم. اما باید بگویم که هیچ کشوری نمی تواند در حوزه انرژی خدماتی با این کیفیت به عراق ارائه کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفیر ایران: هیچ کشوری به اندازه ایران خواستار سربلندی عراق نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران: هیچ کشوری به اندازه ایران خواستار سربلندی عراق نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید