روش آموزشگاه آژاکس برای کشف نوابغ فوتبال

به گزارش اسپند دود کن، باشگاه آژاکس با استفاده از روشی استاندارد نوابغ زیادی را به فوتبال جهان معرفی نموده است.

روش آموزشگاه آژاکس برای کشف نوابغ فوتبال

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری اسپند دود کن، باشگاه آژاکس آمستردام هنوز هم مهم ترین باشگاه استعدادیابی و پرورش بازیکنانی است که در فوتبال دنیا تبدیل به ستارگان تیم های مطرح می شوند. ظهور ویروس کرونا روی عملکرد این باشگاه هم تأثیر گذاشته است اما مدیران این باشگاه سعی در این دارند تا اجازه ندهند این ویروس آینده این باشگاه را دچار اخلال کند.

نشریه اسکای اسپورت در مصاحبه با مِنو ژیلن مدیر بازرگانی باشگاه آژاکس به دستاوردهای خوبی در خصوص روش عملکرد این باشگاه هلندی در کشف نوابغ فوتبال رسیده است.

باشگاه معروف قدیمی آژاکس هنوز می تواند با بهترین های دنیا رقابت کند. این باشگاه نیرویی دارد که باید در صحنه دنیای مورد توجه قرار گیرد اما در حالی که این موفقیت ها پشتوانه خوبی برای طرفداران محسوب می گردد، هرکسی که تصور می نماید آژاکس برای حفظ تأثیر خود در بازی احتیاج به جام های اروپایی دارد در اشتباه است. صرف نظر از اتفاقاتی که در زمین می افتد، این باشگاه در حال شکل دادن به شیوه بازی فوتبال در سراسر دنیا است چون ایده ماندگاری دارد.

موفقیت در بالاترین سطح همواره به بهتر دیده شدن یاری می نماید اما جام های قهرمانی آژاکس در سال های اخیر در سطح اروپا ناچیز بوده است. فلسفه اصلی این باشگاه فراوری بازیکن بوده و برای همین هم هر ساله سود زیادی از فروش بازیکنان نصیب این باشگاه می گردد. آموزشگاه آژاکس تنها در هلند دایر نیست و در بسیاری کشورها آموزشگاه های این باشگاه مشغول به کار هستند و استعدادهای ناب را پس از شناسایی به هلند می فرستند.

در تمامی این سال ها باشگاه های عظیم دنیا به دنبال خریدن تکه هایی از تیم های آژاکس در رده های سنی مختلف هستند. فرنکی دی یونگ و ماتیاس دلیخت تابستان گذشته راهی بارسلونا و یوونتوس شدند تا شاخص ترین بازیکنانی باشند که از این باشگاه جدا شدند. مدیران این باشگاه ترجیح می دهند تا در سکوت استعدادها را در سراسر دنیا کشف نمایند و پس از چند سال به فروش برسانند، در این میان تیم هایی نیز ساخته می گردد که در لیگ قهرمانان اروپا یا جام یوفا یقه تیم های مدعی را می گیرد و بعضاً تا مراحل پایانی بالا می آید.

در 25 سال گذشته مربیان و مدیران زیادی از باشگاه ها مختلف به آژاکس رفته اند تا روش کار این آموزشگاه را یاد بگیرند و البته که توضیحات لازم داده شده اما چون روش کار هر باشگاهی با باشگاه دیگر متفاوت است هیچ باشگاهی هنوز نتوانسته به اندازه آژاکس بازیکن به باشگاه های دیگر صادر کند.

آژاکس به عنوان زیرمجموعه حدود 50 باشگاه در هلند دارد، در آفریقای جنوبی، استرالیا، ژاپن، چین و ... نیز باشگاه هایی هستند که در حال همکاری با این باشگاه هلندی هستند. خلاقیت مدیران آژاکس برای پرورش استعداد به دریافت پول سالیانه در قراردادهای بلندمدت با کشورهای مختلف است. این روش در حال افزایش است و البته ویروس کرونا در سه ماه گذشته مانع درآمدزایی باشگاه شده چون شانگهای چین یکی از منابع اصلی درآمدزایی بود و در حال حاضر تمام دنیا درگیر این ویروس هستند.

شخصیت آژاکس محفظه ای معین دارد و البته چشم انداز احداث و توسعه زیرساخت آموزشگاه مطابق اصول بهترین ها جذابیتی دارد که مشتریان فراوانی را جذب می نماید. بسیاری از باشگاه های دنیا به دنبال استفاده از بینش مربیان آژاکس هستند تا بهره عملی مناسبی ببرند. مربیانی در آمستردام هستند که می خواستند چالش جدیدی یا یک سبک زندگی متفاوت داشته باشند و برای همین به کشورهای دیگر می فرایند تا در آموزشگاه های آژاکس به مربیگری بپردازند. البته بهترین مربیان در آمستردام می مانند اما با این روش مربیان خوب دیگری تربیت می شوند.

فرهنگ و سنت های آژاکس همراه با نوآوری های روز در سراسر آموزشگاه ها به صورت یکسان با توجه به فرهنگ هر کشور به بازیکنان نونهال و نوجوان آموزش داده می گردد تا جمعیتی که امروز در دنیا 6 میلیون نفر هستند و در آینده بیشتر هم خواهند شد، بتوانند پشتوانه این باشگاه شوند. جلوی خلاقیت هیچ استعدادی گرفته نمی گردد و بهترین ها پس از آنکه شناسایی شدند به آمستردام می فرایند تا متناسب با سنی که دارند در تیم مربوط به آن رده سنی راستا پیشرفت را بگذراند تا در آینده به تیم اصلی برسد و مشتریان از سایر باشگاه های دنیا پس از تماشای بازی او، برای خرید پیشقدم شوند.

انتهای پیغام/4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "روش آموزشگاه آژاکس برای کشف نوابغ فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش آموزشگاه آژاکس برای کشف نوابغ فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید