توسعه امنیت سایبری با یک جوان ایرانی

به گزارش اسپند دود کن، چندی پیش خبری در یک خبرگزاری منتشر شد. جوانی ایرانی از متخصصین و افراد مطلع در زمینه کرونا برای ساخت دوربین حرارت سنج که در حال طراحی آن هست یاری خواست. این خبر توجه مارا به این جوان جلب کرد و باعث شد بیشتر درباره آن تحقیق کنیم. آنچه که در ادامه میخوانید بیوگرافی این جوان فعالیست که تازه در جاده موفقیت قدم گذاشته است.

توسعه امنیت سایبری با یک جوان ایرانی

با آغاز کرونا و شیوع آن در دنیا کشورهای زیادی به دنبال پیدا کردن راه های درمان و پیشگیری از این بیماری هستند.

ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده و همیشه به دنبال نقطه عطفی برای شکست این بیماری است.

بعضی از این تحقیقات به منظور درمان کروناست و بعضی نیز به منظور مدیریت و تشخیص بیماری. یکی از افرادی که درصدد ساخت تجهیزاتی برای این بحران هست بهزاد قاسمی ست. وی در پی ساخت دوربین حرارت سنج از راه دور است. این دستگاه قابلیت تشخیص افراد بیمار را از راه دور خواهد داشت.

بهزاد قاسمی متولد مهرماه 1372 در شهر تهران است. قاسمی فعالیت خود را از سال 1388 در زمینه امنیت سایبری آغاز نموده و تا به امروز پیروز به کسب افتخارات زیادی شده است. بعضی این افتخارات به توضیح زیر است:

  • کارشناس تایید شده امنیت سیستم های اطلاعاتی (CISSP) در حوزه توسعه نرم افزار های رایگان و اپن سورس
  • سفیر سیستم عامل امنیتی پاروت لینوکس در ایران
  • طراحی و توسعه بسته نرم افزاری سای بون جهت جلوگیری از سرقت رمز ارز ها
  • موسس گروه علمی پژوهشی آورکلاک با هدف فراوری ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری در راستای افزایش امنیت سایبری کاربران و مدیران سیستم
  • برگزار کننده اولین ورکشاپ پاروت لینوکس در ایران

علاوه بر پروژه ساخت دوربین، ساخت بسته نرم افزاری امنیتی برای جلوگیری از سرقت رمز ارزها برآمد از دیگر اقدامات در دست اجرا است.

جوانان ایرانی بارها ثابت کردند که در عرصه های زیادی پیروز هستند و تحریم ها و سایر محدودیت ها نمیتواند سدی بر پیشرفت آنها باشد

2121

منبع: خبرآنلاین

به "توسعه امنیت سایبری با یک جوان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه امنیت سایبری با یک جوان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید