تعطیلی خراسان رضوی تردد جاده ای را 25 درصد افزایش داد

به گزارش اسپند دود کن، تعطیلی اداره ها در پنجشنبه 15 اسفند ماه موجب افزایش 25 درصدی تردد در خروجی های شهر مشهد در مقایسه با روز چهارشنبه 14 اسفند و پنجشنبه هشتم اسفند ماه شده است.

تعطیلی خراسان رضوی تردد جاده ای را 25 درصد افزایش داد

به گزارش اسپند دود کن به نقل از ایرنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهارکرد: بر اساس گزارش دستگاه های تردد شمار در 5 جاده منتهی به مشهد، خروج خودروها دیروز پنجشنبه 15 اسفند 83 هزار و 32 دستگاه ثبت شده است که در مقایسه با خروج 66 هزار و 968 دستگاه در روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه افزایش 24 درصدی را نشان می دهد.

ابراهیم نصری اضافه نمود: در چهارشنبه 14 اسفند ماه نیز 65 هزار و 714 دستگاه خودرو از 5 خروجی کلانشهر مشهد خارج شده اند که نشان می دهد خروج خودروها در پنجشنبه 15 اسفند ماه نسبت به چهارشنبه هفته سپری شده 26 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین مقایسه ورود 68 هزار و 786 دستگاه خودرو در پنجشنبه 15 اسفند با پنجشنبه هفته گذشته یعنی هشتم اسفند ماه که رقم ورودی خودرو 61 هزار و 778 دستگاه بوده است حکایت از افزایش 11 درصدی ورود خودرو به کلانشهر مشهد دارد.

بر اساس تصمیم ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استانداری خراسان رضوی، برای اقدامات پیشگیرانه و به منظور حفظ سلامت کارمندان و کاهش ترددهای درون شهری، اداره ها و دستگاه های اجرایی این استان به استثنای مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی در پنجشنبه 15 و شنبه 17 اسفندماه تعطیل شدند.

این تصمیم به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان متولی حوزه بهداشت و سلامت استان و با تایید استاندار خراسان رضوی اتخاذ شده است و در ادامه به مردم توصیه شده از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و مسافرت خودداری و برای حفظ سلامتی خود در منزل استراحت نمایند.

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا به امروز هزار و 210 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند که از این تعداد 476 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا به امروز آزمایش 89 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 51 نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.

مقامات بهداشتی و درمانی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان را از دو روز گذشته می دانند و اعلام نموده اند که مردم این استان در مقطع حساسی قرار دارند از این رو نباید از خانه بیرون بیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تعطیلی خراسان رضوی تردد جاده ای را 25 درصد افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی خراسان رضوی تردد جاده ای را 25 درصد افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید