تصمیم آمریکا علیه پکن تجاوز به یک کشور مستقل است

به گزارش اسپند دود کن، خورخه آریاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیامی توئیتری به انتقاد از اقدام چین هراسانه آمریکا در مورد تعطیل کردن کنسولگری پکن در شهر هیوستون واقع در ایالت تگزاس پرداخت و آن را محکوم کرد.

تصمیم آمریکا علیه پکن تجاوز به یک کشور مستقل است

وزیر امور خارجه ونزوئلا در این باره نوشت: تشدید خصومت سیاسی، ایدئولوژیک، دیپلماتیک، مالی و رسانه ای دولت آمریکا علیه جمهوری خلق چین تجاوز بی اساس علیه یک کشور مستقل است.

خورخه آریاسا در ادامه اضافه کرد: دروغ سازی برای حمله به چین بخشی از ناامیدی انتخاباتی ترامپ است.

این در حالی است که خروج دیروز کارکنان کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو در حالی به انجام رسید که پکن پیشتر در اقدامی متقابل از واشنگتن خواسته بود که این کنسولگری را تعطیل کند.

ماجرا از آنجا شروع شد که مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه و رئیس موقت کمیته امنیتی مجلس سنا هفته گذشته در توئیتی کنسولگری چین در هیوستون واقع در ایالت تگزاس را کانون عملیات جاسوسی و سایبری گسترده و نفوذ حزب کمونیست چین در آمریکا توصیف نموده بود.

پس از این رویداد، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته به مقام های چینی اظهار داشت که به دلیل حفاظت از مالکیت اطلاعات معنوی آمریکا و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها، باید کنسولگری چین در هیوستون تعطیل گردد؛ اقدامی که واکنش متقابل پکن در مورد بَستن کنسولگری آمریکا در چنگدو را در پی داشت.

این در حالیست که دیروز و با سرانجام یافتن مهلت تعطیلی کنسولگری چین در شهر هیوستون، نیروهای فدرال آمریکا با ورود به این کنسولگری، ساختمان آن را ضبط کردند!

منبع: خبرگزاری مهر

به "تصمیم آمریکا علیه پکن تجاوز به یک کشور مستقل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم آمریکا علیه پکن تجاوز به یک کشور مستقل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید