تاکید بنا و کاوه بر سلامت کشتی گیران در شرایط کرونایی

به گزارش اسپند دود کن، با وجود ساده انگاری بعضی از مسئولان کشتی از جمله رئیس کمیته لیگ مبنی بر برگزاری هر چه سریعتر این رقابتها، محسن کاوه و محمد بنا به عنوان متولیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نظر کاملا متفاوتی دارند و همچنان معتقدند نباید جان ورزشکاران را به خطر انداخت.

تاکید بنا و کاوه بر سلامت کشتی گیران در شرایط کرونایی

محسن کاوه که روز گذشته در خانه کشتی تهران، نشست ویژه ای را با 33 آزادکار منتخب کادر فنی برگزار کرد تا فرایند تمرینات انفرادی این کشتی گیران را تدوین و اجرایی کند، معتقد است به هیچ عنوان نباید با کرونا شوخی کرد. مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد صراحتا اعلام نمود: کشتی گیران باید خیلی مراقب سلامتی خود باشند، چرا که در صورت ابتلا به کرونا، دیگر همان ورزشکار قبلی نمی شوند و بازگشت به دوران اوج برای آنها بسیار سخت خواهد شد.

کاوه با تاکید بر حفظ سلامتی کشتی گیران، اولویت اصلی را رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی دانست و اعلام نمود: شاید مجبور باشیم مدتها با این شرایط زندگی کنیم، اما باید بدانیم که ویروس کرونا با هیچکس شوخی ندارد و ممکن است در صورت درگیر شدن ریه با این ویروس، فرایند دوران قهرمانی ورزشکاران را به کلی دگرگون کند.

از سوی دیگر محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی هم معتقد است نباید سلامتی کشتی گیران را در شرایط بحرانی کنونی به خطر انداخت. وی در این خصوص به نظارت بر تمرینات 35 فرنگی کار اشاره نمود و گفت: از مدتها پیش با یاری اعضای کادر فنی، برنامه های تمرینی را برای بچه ها تدوین و اجرایی کردیم و تمام آنها مشغول تمرین هستند. اما زمانی که هیچ چیز معین نیست و کسی نمی داند تا چه زمان باید منتظر بهبود شرایط باشیم، نمی توان کار اصلی را شروع کرد.

محمد بنا ادامه داد: در اوایل شیوع ویروس کرونا فکر می کردیم با قرنطینه کردن بچه ها در جائی مثل خانه کشتی، می توان تمرینات را برپا کرد، اما در ادامه متوجه شدیم بحث کرونا و خطر آن برای سلامتی تمامی عوامل تیم ملی بسیار جدی است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با ابراز نگرانی از سلامت کشتی گیران گفت: نه می توان کشتی را کاملا تعطیل کرد و نه می توانیم با توجه به شرایط کنونی، برنامه ای را با اما و اگر برگزار کنیم. به هر حال باید نگران بچه ها باشیم تا مبادا مثل حسین نوری گرفتار کرونا شوند. خوشبختانه حسین نوری توانست این بحران را پشت سر بگذارد، اما هیچ تضمینی نیست که این اتفاق برای کشتی گیر دیگری رخ ندهد.

به گزارش اسپند دود کن ، آنچه مسلم است متولیان فدراسیون کشتی با تبعیت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ورزش همچنان باید تعطیلی رویدادهای این رشته را تحمل نمایند، اما کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در این مدت نشان دادند، می توان به وسیله فضای مجازی با کشتی گیران در ارتباط بود و تمرینات انفرادی آنها را زیر نظر داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاکید بنا و کاوه بر سلامت کشتی گیران در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بنا و کاوه بر سلامت کشتی گیران در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید