بایدن در انتخابات سه شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد، جدال ترامپ با رقبای دموکرات

به گزارش اسپند دود کن، ایرنا نوشت: نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا نشان دهنده پیروزی جو بایدن است.

بایدن در انتخابات سه شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد، جدال ترامپ با رقبای دموکرات

به نقل از تارنمای هیل، در حالیکه انتخابات درون حزبی نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در 14 ایالت در حال برگزاری است، آمار اولیه نشان دهنده پیروزی بایدن در برخی ایالت ها و پیشی دریافت وی از دیگر رقبای دموکرات از جمله برنی سندرز و مایک بلومبرگ است.

به دنبال پیروزی بایدن در کارولینا جنوبی برخی نامزدهای دموکرات با کناره گیری از ادامه کارزار انتخاباتی از پیروزی وی در انتخابات ماه نوامبر (آبان-آذر) 2020 حمایت کردند.

طبق پیش بینی نهایی مرکز (FiveThirtyEight)، احتمالاً بایدن و رقیبش سندرز در هفت ایالت برنده خواهند شد.شبکه بی سی نیوز گفت که سندرز توانسته در ایالت ورمونت در انتخابات پیروز شود و بایدن نیز در انتخابات ایالت ویرجینیا به پیروزی رسیده است.

بایدن در گفت وگو با اسپند دود کن در لس آنجلس شرح داد، این احتمال است که بتواند در ایالت تگزاس نیز دومین پیروزی خود را کسب کند.

در حالی که معاون پیشین رییس جمهوری آمریکا گفت که نمی خواهد درباره شانس خود حدس بزند، تاکید کرد که آرای وی در تگزاس، ویرجینیا، کارولینای شمالی بسیار خوب است.

انتخابات ایالتی در سه شنبه بزرگ بخشی از رقابت های درون حزبی در آمریکاست. رقابت هایی که از یک ماه پیش آغاز شده و تا به امروز در چهار ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی برگزار شده است.رقابت های درون حزبی با هدف برگزیدن نامزد ریاست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برگزار می شود.

با این که نامزدی دونالد ترامپ برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری از طرف جمهوری خواهان قطعی است اما رقابت درون حزبی میان دموکرات ها به شدت در جریان است.

انتخابات سه شنبه سوم مارس به خاطر برگزاری همزمان در 14 ایالت و تنوع جمعیتی این ایالت ها می تواند در معین نامزد حزب دموکرات ها نقش کلیدی داشته باشد. برای همین سه شنبه بزرگ پس از انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین روز در تقویم انتخاباتی آمریکاست.

جدال ترامپ با رقبای دموکرات در پایان سه شنبه بزرگ

رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه جو بایدن و برنی سندرز اکثریت آرای انتخابات مقدماتی دموکرات ها در سه شنبه بزرگ را کسب کردند، بازنده اصلی را مایکل بلومبرگ و الیزابت وارن دانست.

دونالد ترامپ شامگاه دوشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: مایک بلومبرگ کوچولو بازنده بزرگ امشب است. مشاوران سیاسی او، از او سواری دریافتد و 700 میلیون دلار پیاده کردند.وی ادامه داد: او در قبال آن چیزی به دست نیاورد جز نام خوب مایک کوچولو و از بین بردن کامل شهرتش. خوب بود مایک.

مایک بلومبرگ هم خطاب به هواداران خود نوشت: از حامیانمان سپاسگزاریم که به پای صندوق ها آمدند، درها را کوبیدند، تماس تلفنی داشتند و به دوستانشان پیامک زدند.وی افزود: ما نمی توانستیم این کار را بدون شما انجام داده باشیم. ما 100 روز کارزار انتخاباتی خود را گذراندیم و بیش از پیش مصمم هستیم تا دونالد ترامپ را مغلوب سازیم و آمریکا را بازسازی کنیم.

دونالد ترامپ، حمله خود را متوجه الیزابت وارن هم ساخت و نوشت: الیزابت هندی تبار وارن، حتی بازنده تر از مایک کوچولو در امشب بود. او حتی در ایالت خانگی خود ماساچوست هم به پیروزی نزدیک نشد.

وی افزود: اکنون او می تواند که در کنار همسر خود بنشیند و یک ماء الشعیر خنک بنوشد.

جو بایدن معاون اول ریاست جمهوری باراک اوباما هم به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و گفت تو دونالد ترامپ بازنده امشب هستی. دموکرات ها در گرداگرد کشور هیجان زده اند. ما مردمی نجیب، شجاع و کشسان هستیم.

وی افزود: ما از تو بهتریم. در نوامبر پیش رو، تو را مغلوب می کنیم.

در رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که روز سه شنبه پس از ایالت های آیوا، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی در 14 ایالت و یک قلمرو برگزار شد، دونالد ترامپ هم توانست در انتخابات درونی حزب جمهوریخواه که البته رقیب جدی هم نداشت، پیروز شود.

ترامپ که پیش بینی می شود گزینه نهایی جمهوریخواهان در انتخابات نوامبر باشد، با برنده نهایی حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.

پس از آنکه بلومبرگ با صرف هزینه های گزاف تبلیغاتی نتوانست آرای لازم را به دست آورد، گفته می شود او روز چهارشنبه نسبت به ادامه حضور خود ارزیابی جدیدی ارائه خواهد داد.

ترامپ برای داوطلبان ریاست جمهوری هم در سال 2016 و هم در سال 2020، القاب تحقیرآمیزی استفاده می کند که از ابتدا با انتشار فیلم، ادا در سخنرانی ها و الفاظی همچون مایک کوچولو، از دوران شهرداری بلومبرگ در نیویورک، عقده گشایی کرد.

با این حال، جو بایدن و برنی سندرز جهت اصلی خود در ادامه رقابت های انتخاباتی را پیروزی بر ترامپ و خارج کردن وی از کاخ سفید دانستند. برنی سندرز پس از پیروزی در ایالت ورمونت در جمع هواداران خود حاضر شد و گفت ترامپ خطرناکترین رئیس جمهوری آمریکا است و باید با او جنگید.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "بایدن در انتخابات سه شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد، جدال ترامپ با رقبای دموکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در انتخابات سه شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد، جدال ترامپ با رقبای دموکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید