بازیابی طلا به روش شیمیایی توسعه می یابد

به گزارش اسپند دود کن، با حمایت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران، بازیابی طلا به روش شیمیایی توسعه می یابد.

بازیابی طلا به روش شیمیایی توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری اسپند دود کن، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آشنایی فعالان و استادکاران حرفه های مختلف با فناوری ها و دانش به روز یکی از اهدف تشکیل کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

در این راستا، همایش بازیابی طلا به روش شیمیایی با حمایت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران برگزار شد. آشنایی با فناوری های به روز حوزه فرآوری طلا و بازیابی آن به روش شیمیایی، یکی از اهداف تشکیل این گردهم ایی آموزشی و علمی عنوان شد.

در این نشست که در استان یزد برگزار شد، اساتید دانشگاه و کارشناسان، دانش و دانسته های خود را از آخرین تغییرات این حوزه با فعالین اقتصادی، بازاریان و استادکاران طلا ساز در میان گذاشتند.

محمد جواد پیش بین، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران، در این نشسست بیان داشت: جمع زیادی از فعالان حوزه طلا و جواهر در این سمینار شرکت کرده اند. چنین نشست های علمی در بهینه سازی فضای کارگاهی این صنعت تاثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه گفت: ارتقاء سطح کیفی و علمی کارگاه های جواهر سازی و طلا سازی در سطح کشور در نهایت می تواند فضای عمومی این صنعت را در سطح ملی ارتقاء بخشد.

تلفیق تجربه استادکاران تجربی با یافته های علمی به روز و فناوری های جدید می تواند در نهایت فضای عمومی کسب و کار را بهبود بخشد و این مسئله یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاسیس کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار عنوان شده است.

این سیمنار در دو بخشی علمی و کارگاهی برگزار شد. روش علمی حل طلا در اسید ها و مواد شیمایی و نحوه بازیافت طلا از این مواد شیمیایی یکی از محور های این نشست را تشکیل می داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازیابی طلا به روش شیمیایی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیابی طلا به روش شیمیایی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید