انتقاد پنتاگون از رزمایش پکن در دریای جنوبی چین

به گزارش اسپند دود کن، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای از اقدام چین در برگزاری مانور نظامی در دریای جنوبی چین ابراز نگرانی کرد.

انتقاد پنتاگون از رزمایش پکن در دریای جنوبی چین

به گزارش گروه بین الملل اسپند دود کن، وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه از اقدام چین در برگزاری رزمایش نظامی در دریای جنوبی چین انتقاد نموده و مدعی شد این اقدام اوضاع در آب های مورد مناقشه را بی ثبات تر خواهد نمود.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: انجام رزمایش نظامی در منطقه مورد مناقشه در دریای جنوبی چین با کوشش ها برای کاستن از تنش ها و حفظ ثبات ناسازگار است.:

چین هفته گذشته خاطرنشان کرد میخواهد از روز 1 جولای تا 5 روز اقدام به برگزاری یک رزمایش نظامی در نزدیکی جزایر پاراسل کند که چین و ویتنام هر دو ادعای مالکیت آن را دارند.

در بیانیه پنتاگون آمده است: این مانورهای نظامی جدیدترین اقدام از زنجیره اقدامات جمهوری خلق چین برای پیشبرد ادعاهای غیرقانونی دریایی است.

بیانیه پنتاگون در حالی صادر شده که تحلیلگران می گویند مداخله آمریکایی ها در اختلافات موجود در دریای جنوب چین به تشدید تنش در این منطقه منجر شده است.

هفته گذشته منابع خبری از پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی و آبراهی که محل تردد زیردریایی های مجهز به موشک های بالستیک چین است خبر دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "انتقاد پنتاگون از رزمایش پکن در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد پنتاگون از رزمایش پکن در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید