از قدرت گرافیکی سیستم خود برای یافتن داروی ویروس کرونا بهره ببرید!

به گزارش اسپند دود کن، انویدیا از تمامی کاربرانی که کامپیوتر قدرتمند دارند درخواست نموده تا قدرت گرافیکی سیستم خود را در راستای یاری به یافتن داروی ویروس کرونا استفاده نمایند!

از قدرت گرافیکی سیستم خود برای یافتن داروی ویروس کرونا بهره ببرید!

در طول این مدت شاید این عجیب ترین چیزی باشد که شنیده اید اما حقیقت دارد! انویدیا از تمامی کاربرانی که سیستم آن ها از قدرت گرافیکی بالایی برخوردار است درخواست نموده تا با نصب برنامه Folding@home، از توان بالای گرافیک خود در راستای یاری به کشف داروی ویروس کرونا استفاده نمایند.

حدودا 21 سال پیش بود که پروژه SETI@home به منظور تحقیق برای یافتن حیات خارج از زمین شروع شد و اخیرا نیز به خاتمه رسید. بسیاری ها قدرت گرافیکی سیستم خود را در اختیار محققین قرار دادند تا در راستای پیشبرد این پروژه سهمی داشته باشند. حال که SETI@home به خاتمه رسید، پروژه دیگری شروع شد که این بار با هدفی متفاوت، خواهان یاری کاربران است.

پروژه جدید که Folding@home نام دارد، از یک نوع قدرت پردازشی توزیع یافته به منظور یافتن دارو برای ویروس کرونا استفاده می نماید. (از قدرت گرافیکی چندین سیستم مختلف بهره می برد.) البته این در شرایطی است که کامپیوتر در حال فعالیت نبوده و به عبارتی در حالت بیکاری قرار داشته باشد تا نه خطری مانند گرمای بیش از حد کامپیوتر کاربران را تهدید کند و نه فرایند تحقیق با مشکل روبرو گردد.

ناسا برای شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده می گردد

مسلما این فرایند به قدرت گرافیکی بسیار بالایی احتیاج دارد و شاید برایتان سوال پیش بیاید که چطور ممکن است فشار زیادی به سیستم وارد نگردد؟ باید به این نکته اشاره کنیم که زمانی پروژه Folding@home برای پلی استیشن 3 نیز در دسترس بود و جالب اینجاست که کاربران زیادی قدرت کنسول خود را برای انجام تحقیقات پزشکی با محققین به اشتراک می گذاشتند. هیچ مسئله ای هم گزارش نشده چرا که این پروژه کارهای سنگین تحقیقاتی را بین کامپیوترهای مختلف توزیع می نماید و به یک یا دو سیستم یا یک ابر کامپیوتر وابسته نیست. لذا فشار خاصی به سیستم وارد نمی گردد که آن را دچار مشکل کند.

این در حالی است که کنسول ها طبیعتا تنها با هدف بازی کردن روشن می شوند اما ظاهرا بسیاری ها با هدف یاری کردن آن را روشن می کردند. این کار برای افرادی که از کامپیوتر قدرتمند بهره می برند بسیار آسان تر خواهد بود چرا که بعضی از افراد لزوما کار سنگینی با کامپیوتر خود انجام نمی دهند و می توانند مواقعی که در حال تماشای فیلم هستند، قدرت گرافیکی سیستم خود را به اشتراک بگذارند.

اپل رویداد WWDC 2020 را به صورت آنلاین برگزار می نماید

برای انجام این کار احتیاجی نیست حرفه ای باشید یا کار خاصی انجام دهید. تنها باید به وسیله این لینک برنامه را دانلود و نصب کنید. باقی کارها به صورت اتوماتیک انجام می گردد. البته می توانید در هر لحظه که تمایل داشتید، برنامه را بسته و به بازی کردن یا انجام کار دیگر بپردازید لذا این کار کاملا داوطلبانه انجام می گیرد و هیچ اجباری هم در آن نیست.

داده هایی که از این پروژه بدست می آید به صورت آزادانه در اختیار دیگر آزمایشگاه ها در سراسر دنیا قرار می گیرد تا همه محققین و پزشکان بتوانند در فرایند یافتن دارو برای ویروس کرونا مشارکت داشته باشند. به عبارتی ساده تر، این پروژه یک پروژه مشترک است با هدف یافتن دارویی که بتواند زندگی انسان را در برابر این ویروس خطرناک نجات دهد.

نرم افزار یاد شده هم برای پلتفرم ویندوز و هم برای لینوکس و MacOS در دسترس واقع شده است. افرادی که این برنامه را در سیستم خود نصب نموده اند هیچ مسئله ای مبنی بر داغی بیش از حد یا مسائل دیگر گزارش ننموده اند بنابراین اگر تمایل دارید می توانید سهمی در یافتن داروی کرونا داشته باشید!

ویروس کرونا و دورکاری؛ 8 راه برای بهبود بهره وری هنگام کار در منزل

منبع: zdnet gamesradar

منبع: دیجیکالا مگ

به "از قدرت گرافیکی سیستم خود برای یافتن داروی ویروس کرونا بهره ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از قدرت گرافیکی سیستم خود برای یافتن داروی ویروس کرونا بهره ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید