ابلاغ ثبت 3 تپه تاریخی به استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش اسپند دود کن، در نامه هایی جداگانه از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مراتب ثبت سه تپه تاریخی چهارمحال و بختیاری به استاندار این استان ابلاغ شد.

ابلاغ ثبت 3 تپه تاریخی به استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش اسپند دود کن، در متن یکی از نامه های دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خطاب به اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری آمده است:

در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های ذی ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی تپه جمالو واقع در استان چهارمحال و بختیاری که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 32144 مورخ 1397/09/14 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ می شود.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می شود و مرتکب مشمول مجازات های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این وزارت را مطلع فرمایید.

همچنین در نامه هایی جداگانه از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراتب ثبت اثر فرهنگی-تاریخی تپه کلگه بونی بید به شماره 32444 و تپه آلونی 2 به شماره 32445 به استاندار چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد.

منبع: میراث آریا

به "ابلاغ ثبت 3 تپه تاریخی به استاندار چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ ثبت 3 تپه تاریخی به استاندار چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید