صادرات فلفل به روسیه آزاد شد

به گزارش اسپند دود کن، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: ممنوعیت صادرات فلفل دلمه ایران به روسیه برداشته شد و صادرات به این کشور از روز شنبه از سرگرفته می گردد.

صادرات فلفل به روسیه آزاد شد

سید رضا نورانی در گفت و گو با فارس بیان کرد: لحظاتی پیش رایزن بازرگانی ایران در روسیه بیان کرد که ممنوعیت صادرات فلفل دلمه ایران به روسیه برداشته شد و صادرات به این کشور از روز شنبه 14 اسفند از سرگرفته می گردد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران اضافه کرد: قرار شده است کسانی که میخواهند فلفل دلمه ای به روسیه صادر نمایند با سازمان حفظ نباتات ایران هماهنگ بوده و قبلا گواهی بهداشتی از این سازمان دریافت نمایند و همه موارد مطابق با پروتکل های تعریف شده بین کشور باشد.

وی اضافه کرد: تیمی که از روسیه به ایران آمده بود پس از بازدید از گلخانه های ایران و نمونه برداری و آنالیز در آزمایشگاه های کشورشان بیان کرد ه اند که فلفل های ایرانی هیچگونه مشکل به جای مانده سموم نداشته است.

نورانی در پاسخ به اینکه اگر مسئله ای نداشته چرا طی این چند ماه واردات فلفل ازر ایرا را معلق کردند؟ گفت: مشکل رعایت پروتکل ها و گواهی بهداشتی بوده و قرار است با نظارت سازمان حفظ نباتات این مسائل برطرف گردد.

این مسئول گفت: رایزنی درباره برطرف ممنوعیت کیوی به هند نیز از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ادامه دارد.

به گزارش فارس؛ آذرماه امسال روسیه واردات فلفل دلمه ای از ایران را ممنوع نموده بود.

منبع: فرارو

به "صادرات فلفل به روسیه آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات فلفل به روسیه آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید